Βιβλία
- Αρχαία Κείμενα
- Βιογραφίες & Μαρτυρίες
- Γλωσσολογία & Σημειολογία
- Γραμματολογία & Λογοτεχνικό Δοκίμιο
- Γυναίκα - Μητρότητα - Εγκυμοσύνη
- Διατροφή, Βότανα & Υγεία
- Δίκαιο
- Εγκυκλοπαίδειες
- Επιστήμες
- Θρησκείες - Θεολογία
- Ιατρική
- Ιστορία
- Κοινωνιολογία - ΜΜΕ - Δημοσιογραφία
- Λαογραφία - Εθνολογία - Οδοιπορικά - Ταξίδια - Ανακαλύψεις
- Λεξικά
- Λογοτεχνία
- Μαγειρική & Οινολογία
- Μελέτες, Δοκίμια
- Μεταφυσική - Εσωτερισμός - Αναζήτηση
- Ξενόγλωσσα
- Οικονομία - Μάνατζμεντ
- Παιδαγωγική Επιστήμη
- Παιδικά & Νεανικά Βιβλία
- Περιοδικά - Κόμικς - Γελοιογραφίες - Χιούμορ
- Πληροφορική
- Πολιτική - Διεθνείς Σχέσεις
- Συμπληρωματική Ιατρική
- Σχολικά Βιβλία Οργανισμού
- Σχολικά Βοηθήματα
- Ταξιδιωτικοί Οδηγοί & Χάρτες
- Τέχνες
- Τεχνολογία
- Φιλοσοφία - Φιλοσοφικό Δοκίμιο
- Φύση - Περιβάλλον - Οικολογία
- Χόμπυ - Αθλητισμός
- Ψυχολογία - Ψυχιατρική - Ψυχανάλυση
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ ΗΘΙΚΑ ΝΙΚΟΜΑΧΕΙΑ 57. ΒΙΒΛΙΑ Ζ', Η'
κερδίστε 0,40 €
Συνήθως αποστέλλεται εντός 10 εργάσιμων ημερών (προϋπόθεση στοκ προμηθευτή)
Κωδικός είδους : |
001.5885 |
Συγγραφέας : |
||
Εκδότης : |
Διαστάσεις : |
14x21 |
||
Εξώφυλλο : |
Μαλακό |
Σελίδες : |
96 |
|
Barcode : |
01.5885 |
Περιγραφή
Αρχή της δράσεως κατά την έννοιαν του κινούντος και ουχί κατά την έννοιαν της αρχής του σκοπού είναι η περιεσκεμμένη εκλογή (προαίρεσις), αρχή δε της περιεσκεμμένης εκλογής ή όρεξις, ως και η έννοια ή παράστασις του σκοπού. Διό και ουδεμία περιεσκεμμένη εκλογή δύναται να υπάρξη αφ' ενός χωρίς νουν και διάνοιαν και αφ' ετέρου χωρίς ηθικήν έξιν.Διότι άνευ διανοίας και ήθους είναι αδύνατον να υπάρξη ορθή, ή διεστραμμένη ενέργεια. Αυτή καθ' εαυτήν η διάνοια ουδέν κινεί, αλλά τούτο πράττει μόνον η προς ωρισμένον σκοπόν κατευθυνόμενη πρακτική νόησις. Εξ αυτής δε εξαρτάται και η δημιουργική νόησις. Διότι πας ο δημιουργών δημιουργεί το έργον του δι' ένα ωρισμένον σκοπόν, ό,τι δε δημιουργεί δεν είναι σκοπός, κατά την κυριολεκτικήν σημασίαν της λέξεως, αλλ' εν σχέσει προς κάτι άλλο και δι' εν άλλο. Πλην όμως, η πράξις και το περιεχόμενόν της είναι απόλυτος σκοπός. Διότι είναι σκοπός απόλυτος το ορθώς πράττειν και προς τον σκοπόν τούτον κατατείνει η όρεξις. Κατά ταύτα, η περιεσκεμμένη εκλογή είναι είτε ορεκτικός νους είτε διανοητική όρεξις και η τοιαύτη αρχή είναι ο άνθρωπος. Αντικείμενον της περιεσκεμμένης εκλογής δεν δύναται να είναι το παρελθόν, διότι ουδείς προτίθεται να εκπορθήση την Τροίαν. Ουδείς εκλέγει και αποφασίζει προκειμένου περί παρελθόντων πραγμάτων, αλλά μόνον περί μελλόντων και ενδεχομένων. Διότι τα γενόμενα δεν είναι δυνατόν να μη έχουν γίνει.