Βιβλία
- Αρχαία Κείμενα
- Βιογραφίες & Μαρτυρίες
- Γλωσσολογία & Σημειολογία
- Γραμματολογία & Λογοτεχνικό Δοκίμιο
- Γυναίκα - Μητρότητα - Εγκυμοσύνη
- Διατροφή, Βότανα & Υγεία
- Δίκαιο
- Εγκυκλοπαίδειες
- Επιστήμες
- Θρησκείες - Θεολογία
- Ιατρική
- Ιστορία
- Κοινωνιολογία - ΜΜΕ - Δημοσιογραφία
- Λαογραφία - Εθνολογία - Οδοιπορικά - Ταξίδια - Ανακαλύψεις
- Λεξικά
- Λογοτεχνία
- Μαγειρική & Οινολογία
- Μελέτες, Δοκίμια
- Μεταφυσική - Εσωτερισμός - Αναζήτηση
- Ξενόγλωσσα
- Οικονομία - Μάνατζμεντ
- Παιδαγωγική Επιστήμη
- Παιδικά & Νεανικά Βιβλία
- Περιοδικά - Κόμικς - Γελοιογραφίες - Χιούμορ
- Πληροφορική
- Πολιτική - Διεθνείς Σχέσεις
- Συμπληρωματική Ιατρική
- Σχολικά Βιβλία Οργανισμού
- Σχολικά Βοηθήματα
- Ταξιδιωτικοί Οδηγοί & Χάρτες
- Τέχνες
- Τεχνολογία
- Φιλοσοφία - Φιλοσοφικό Δοκίμιο
- Φύση - Περιβάλλον - Οικολογία
- Χόμπυ - Αθλητισμός
- Ψυχολογία - Ψυχιατρική - Ψυχανάλυση
Β' ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ - ΤΟΜΕΑΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ)
κερδίστε 4,95 €
Συνήθως αποστέλλεται εντός 10 εργάσιμων ημερών (προϋπόθεση στοκ προμηθευτή)
Περιγραφή
Στο Α΄ Συνέδριο των Ελλήνων Ιστορικών Τέχνης, ο Νίκος Χατζηνικολάου είχε θέσει ένα ερώτημα -οντολογικού όσο και ακαδημαϊκού/θεσμικού χαρακτήρα- το οποίο είχε εύλογα συνδέσει με το πρόβλημα "ταυτότητας" των ελλήνων ιστορικών της τέχνης. Όπως ο ίδιος αναφέρει, εκ των υστέρων διεπίστωσε ότι το ερώτημα "Ποιοι είμαστε, πού βρισκόμαστε και ποια προοπτική έχουμε" αποτελούσε (όλως τυχαίως) παράφραση του γνωστού έργου του Gauguin Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πηγαίνουμε; και κατά συνέπεια η σύνθεση αυτή θα μπορούσε, τουλάχιστον εν μέρει, να προταθεί για έμβλημα του Α΄ Συνεδρίου των Ελλήνων Ιστορικών της Τέχνης, που πραγματοποιήθηκε στην Κρήτη.Σήμερα, λίγα μόλις χρόνια μετά τη σημαντική εκείνη συνάντηση, μπορούμε άραγε να μιλάμε για κάποια ουσιαστική αλλαγή ή το ερώτημα (και στα τρία συστατικά του μέρη, δηλαδή, ποιοι είμαστε, πού βρισκόμαστε, ποια είναι η προοπτική μας) παραμένει το ίδιο μετέωρο, το ίδιο άλυτο και το ίδιο επιτακτικό; Αντιμετωπίζουμε πλέον τα πράγματα πιο ξεκάθαρα ή μήπως νιώθουμε ακόμη περισσότερο
αμήχανοι εξαιτίας της γενικότερης ασάφειας και της γενικότερης σύγχυσης που χαρακτηρίζουν σήμερα το επιστημονικό μας πεδίο; Μήπως αποφασίσαμε να διεκδικήσουμε την επιστημονική μας αυτονομία πολύ αργά και με σχεδόν μη αναστρέψιμες απώλειες, εξαιτίας αυτής της δραματικής καθυστέρησης;
Μήπως επιλέξαμε να διαβούμε την πύλη ενός θεωρητικού οικοδομήματος, το οποίο στήριζε επί αιώνες τις πολιτισμικές αξίες της Δύσης, τη στιγμή ακριβώς που το οικοδόμημα αυτό δείχνει βαθμιαία να "αποδομείται" ή απλώς να καταρρέει; Μήπως αποφασίσαμε να "δηλωθούμε" ως ιστορικοί στον πλέον ακατάλληλο ιστορικό χρόνο, δηλαδή, σε μια περίοδο όπου η αφηγηματική παράδοση της ιστορίας της τέχνης δέχεται καταιγισμό αναθεωρητικών μοντέλων, τα περισσότερα από τα οποία στηρίζονται σε ασαφείς ορολογίες και σε ακόμη πιο νεφελώδεις μεθοδολογικές διεργασίες; (...)
Αν υπάρχει κάτι που εκ των προτέρων διαφοροποιεί το τωρινό από το πρώτο συνέδριο, αυτό είναι η αθρόα συμμετοχή των νέων. Πολλοί μάλιστ
Οργάνωση συνεδρίου: Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, Τομέας Θεωρητικών. Πρόλογος: Νίκη Λοϊζίδη.