close
loading...
close
loading...
close
loading...
Εκδόσεις Μαλλιάρης-Παιδεία
Βιβλιοπροτάσεις
Bazaar Βιβλίου
Νέες Κυκλοφορίες
Best Sellers
Top 100

ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ




16,31 € 14,68 €
κερδίστε 1,63 €
Εξαντλημένο





Κωδικός είδους :
003.2149
Βάρος :
0.27 kg
Συγγραφέας :
Εκδότης :
Διαστάσεις :
21χ14
Εξώφυλλο :
Μαλακό
Σελίδες :
166
Barcode :
9789606760389
ISBN :
978-960-6760-38-9
Ετος κυκλοφορίας :
2008

Περιγραφή

Με το βιβλίο αυτό προσεγγίζονται ορισμένα από τα θεμελιώδη όσο και πάντοτε ανοιχτά ζητήματα που αφορούν το χώρο της διδακτικής των εικαστικών τεχνών. Εκείνο που επιχειρείται να αναδειχθεί είναι μια αντίληψη σύμφωνα με την οποία ό,τι συνιστά εικαστική παιδεία, στην ουσία στηρίζεται στον συντονισμό της καλλιτεχνικής διεργασίας με τη διδακτική πράξη.

Η πραγματική πρόκληση που αντιμετωπίζει ο εκπαιδευτικός τέχνης είναι να δημιουργεί εκείνες τις συνθήκες και τις προϋποθέσεις που επιτρέπουν στην καλλιτεχνική πράξη να υπάρξει ενώ ταυτόχρονα οφείλει να προσδίδει στην παρέμβασή του έναν αποκαλυπτικό χαρακτήρα, συνδέοντας την καλλιτεχνική εμπειρία με την οργανωμένη γνώση για την τέχνη και την έννοια του καλλιτεχνικού.

Πρόκειται για μια δημιουργική και στοχαστική αναζήτηση που δεν υπόκειται σε κανονιστικού τύπου συμβάσεις και δεν μπορεί να προτυποποιηθεί. Αν η διαδικασία αυτή περιχαρακωθεί πλήρως, αν σχηματοποιηθεί πάνω από κάποιον ορισμένο βαθμό τότε χάνεται ένα μεγάλο μέρος της ουσίας της. Η πολυσημία και η πολλαπλότητα των προσεγγίσεων, των οπτικών και των διαδρομών αποτελούν εγγενή χαρακτηριστικά του καλλιτεχνικού φαινομένου και επομένως καθορίζουν το ύφος της όποιας εκπαιδευτικής παρέμβασης.

Στη λογική αυτή η διδακτική των εικαστικών τεχνών δεν είναι συμβατή με μια κανονιστική πρόταση σχεδιασμού και εφαρμογής «δραστηριοτήτων». Αποτελεί έναν τόπο μεταβαλλόμενο και ρευστό από επιλογές, στον οποίο κάθε επιμέρους δράση ανάγεται στο σύνολο της καλλιτεχνικής πράξης, προσβλέποντας σε μια σφαιρική και συνεκτική αντίληψη για την τέχνη.

Ο προβληματισμός αυτός συνθέτει τον κεντρικό άξονα με βάση τον οποίο διαρθρώνεται το βιβλίο. Ο άξονας αυτός στην ουσία ταυτίζεται με την ανάδειξη των διεργασιών και των παραμέτρων που υπεισέρχονται στην εικαστική δημιουργία, επομένως και στη διδασκαλία της. Δεν πρόκειται για μια πρόταση ενός κλειστού μοντέλου, αλλά για τον προσδιορισμό ενός χώρου ανοιχτού σε επιλογές και διαδρομές.

Προορισμός αυτής της αναζήτησης είναι να συμβάλε