close
loading...
close
loading...
close
loading...
Εκδόσεις Μαλλιάρης-Παιδεία
Βιβλιοπροτάσεις
Bazaar Βιβλίου
Νέες Κυκλοφορίες
Best Sellers
Top 100

ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΥΣΗ - ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΥΣΗ




15,90 € 14,31 €
κερδίστε 1,59 €
Συνήθως αποστέλλεται εντός 7 εργάσιμων ημερών (προϋπόθεση στοκ προμηθευτή)





Κωδικός είδους :
002.4796
Βάρος :
0.274 kg
Συγγραφέας :
Εκδότης :
Διαστάσεις :
14x21
Εξώφυλλο :
Μαλακό
Σελίδες :
208
Barcode :
9786185289379
ISBN :
978-618-5289-37-9
Ετος κυκλοφορίας :
2019

Περιγραφή

Η Δεύτερη Φύση, το τελευταίο και λιγότερο τεχνικό από τα βιβλία του συγγραφέα, συνιστά την επιτομή της σκέψης του σχετικά με τη λειτουργία του εγκεφάλου. Σε μια σύνθεση Φιλοσοφίας, Ψυχολογίας, Ψυχανάλυσης, Εξελικτικής Βιολογίας και Νευροεπιστημών θέτει τα θεμέλια για μια Νευροβιολογική Γνωσιολογία ως θετική επιστήμη. Στη βάση της θεμελίωσης αυτής συναντά κανείς κλασικούς και σύγχρονους στοχαστές: Καρτέσιος, Δαρβίνος, Καντ, William James, Πιαζέ, Φρόυντ, Schrodinger, Popper, Chomsky, Turing, Sperry, Changeux,Damasio, Dawkins, Gould, Wilson, όλοι παρελαύνουν στο αφήγημα του συγγραφέα.
Ο Edelman υποστηρίζει ότι ο διαχωρισμός των θετικών επιστημών και των ανθρωπιστικών σπουδών, καθώς και της διαφορετικής προσέγγισης των ζητημάτων του κόσμου από αυτές, μπορεί να εξαλειφθεί, αν αναζητήσει κανείς τις κοινές ρίζες τους στη λειτουργία του εγκεφάλου. Φρονεί πως δεν μπορεί να υπάρξει ολοκληρωμένη επιστήμη, αν δεν εξηγηθεί η συνείδηση με βιολογικούς όρους.
Το ζήτημα της ανθρώπινης συνείδησης βρίσκεται στο επίκεντρο της εξερεύνησής του. Γεφυρώνει τη μελέτη των φαινομένων από την επιστήμη («τρίτο πρόσωπο») με την υποκειμενικότητα του βιώματος από το άτομο («πρώτο πρόσωπο»).Έτσι, διακρίνει δύο αλληλένδετες «φύσεις», τη Φύση του έξω κόσμου και τη «δεύτερη φύση», η οποία περικλείει τόσο την ανθρώπινη φύση συνολικά όσο και την έννοια της αυθόρμητης πράξης.
Όπως σημειώνει ο ίδιος στον πρόλογο του: "Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από την προσπάθειά μου, συστηματική ή μη, να καταλάβω τι σημαίνουν οι ανακαλύψεις των Νευροεπιστημών για τα ζητήματα της ανθρώπινης γνώσης. Ο απότοκος της σκέψης μου όσον αφορά τα συγκεκριμένα ζητήματα διατυπώνεται με επιεικέστερους και ετερογενείς όρους από εκείνους των φιλοσόφων, οι οποίοι είναι προσκολλημένοι στην παραδοσιακή Γνω- σιολογία. Θεωρώ ότι αυτή η διαφορά αποτελεί χρήσιμη αφετηρία για την περαιτέρω διερεύνηση του πώς γνωρίζουμε. Προτρέπω τον αναγνώστη να προσεγγίσει το βιβλίο ως μια αρχική διερευνητική απόπειρα, η οποία επιδιώκει μια νέα σκέψη αναφορικά με το πώς γνωρίζουμε τον κόσμο και τον εαυτό μας."

Μετάφραση: Λάζαρος Τριάρχου