Βιβλία
- Αρχαία Κείμενα
- Βιογραφίες & Μαρτυρίες
- Γλωσσολογία & Σημειολογία
- Γραμματολογία & Λογοτεχνικό Δοκίμιο
- Γυναίκα - Μητρότητα - Εγκυμοσύνη
- Διατροφή, Βότανα & Υγεία
- Δίκαιο
- Εγκυκλοπαίδειες
- Επιστήμες
- Θρησκείες - Θεολογία
- Ιατρική
- Ιστορία
- Κοινωνιολογία - ΜΜΕ - Δημοσιογραφία
- Λαογραφία - Εθνολογία - Οδοιπορικά - Ταξίδια - Ανακαλύψεις
- Λεξικά
- Λογοτεχνία
- Μαγειρική & Οινολογία
- Μελέτες, Δοκίμια
- Μεταφυσική - Εσωτερισμός - Αναζήτηση
- Ξενόγλωσσα
- Οικονομία - Μάνατζμεντ
- Παιδαγωγική Επιστήμη
- Παιδικά & Νεανικά Βιβλία
- Περιοδικά - Κόμικς - Γελοιογραφίες - Χιούμορ
- Πληροφορική
- Πολιτική - Διεθνείς Σχέσεις
- Συμπληρωματική Ιατρική
- Σχολικά Βιβλία Οργανισμού
- Σχολικά Βοηθήματα
- Ταξιδιωτικοί Οδηγοί & Χάρτες
- Τέχνες
- Τεχνολογία
- Φιλοσοφία - Φιλοσοφικό Δοκίμιο
- Φύση - Περιβάλλον - Οικολογία
- Χόμπυ - Αθλητισμός
- Ψυχολογία - Ψυχιατρική - Ψυχανάλυση
Περιγραφή
Το ετήσιο διεθνές φεστιβάλ φωτογραφίας "Photosynkyria" πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη στο τέλος του χειμώνα, συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον του εικαστικού και ευρύτερου κοινού και αποτελώντας ένα σημαντικό σταυροδρόμι μεταξύ της ελληνικής και διεθνούς φωτογραφικής σκηνής. Τα τελευταία επτά χρόνια, που η "Photosynkyria" οργανώνεται από το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, ορίζεται κάθε χρόνο καλλιτεχνικός διευθυντής που προτείνει ένα θέμα, επιτρέποντας την εστίαση σε ένα πιο συγκεκριμένο πεδίο μέσα από μια σειρά εκθέσεων. Στο πλαίσιο αυτό, ως καλλιτεχνικός διευθυντής της 18ης "Photosynkyria" και επιμελητής του ΜΦΘ θα επιχειρήσω, κάτω από το γενικό τίτλο "Το φωτογραφικό ντοκουμέντο: όψεις και μεταμορφώσεις", να διερευνήσω ορισμένες από τις ιστορικές και σύγχρονες όψεις του φωτογραφικού ντοκουμέντου, μέσα από επιλεγμένες εργασίες ελλήνων και ξένων φωτογράφων.Η ψηφιακή επανάσταση, η διαδικασία της παγκοσμιοποίησης, η δυνατότητα ζωντανής σύνδεσης με όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη, η τηλεοπτική σαγήνη και τα ισχυρά εικονογραφικά της πρότυπα, η αποκάλυψη ιστορικών φωτογραφιών που έχουν υποστεί παραποίηση, έχουν θέσει τα τελευταία χρόνια περισσότερο σε κρίση την παραδοσιακή πίστη προς τη δυνατότητα της φωτογραφίας να αποτελεί ένα αδιαμεσολάβητο αποτύπωμα της πραγματικότητας, ένα ψήγμα αντικειμενικής αλήθειας.
Η φετινή διοργάνωση φιλοξενεί στο σύνολο των 29 εκθέσεων, έργα που έχουν χαρακτήρα ντοκουμέντου και ιστορική διάσταση, όπως η μεγάλη αναδρομική έκθεση της Βούλας Παπαϊωάννου στο Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τράπεζας, μια παραγωγή του Μουσείου Μπενάκη που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη. Ιστορική διάσταση έχουν ακόμη οι ανώνυμες συνήθως φωτογραφίες από τη συλλογή του 'Αρη Παπατζήκα, οι "Σκαπανείς του τεχνικού πολιτισμού" από το Φωτογραφικό Αρχείο της ΔΕΗ με ντοκουμέντα από τον εξηλεκτρισμό της χώρας, καθώς και το έργο του Στέργιου Τσιούμα με ανέκδοτο υλικό από τη Θεσσαλονίκη της δεκαετίαςτου '70.
Στο σύγχρονο επίπεδο, η φετινή διοργάνωση περιλ
Εισαγωγή: Βαγγέλης Ιωακειμίδης, διευθυντής Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Ηρακλής Παπαϊωάννου, καλλιτεχνικός διευθυντής Photosynkyria 06 (Φεβρουάριος-Απρίλιος 06).