close
loading...
close
loading...
close
loading...
Εκδόσεις Μαλλιάρης-Παιδεία
Βιβλιοπροτάσεις
Bazaar Βιβλίου
Νέες Κυκλοφορίες
Best Sellers
Top 100

ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ ΚΩΜΩΔΙΑΙ - ΤΟΜΟΣ A - 65. ΒΑΤΡΑΧΟΙ




4,50 € 4,05 €
κερδίστε 0,45 €
Συνήθως αποστέλλεται εντός 10 εργάσιμων ημερών (προϋπόθεση στοκ προμηθευτή)





Κωδικός είδους :
001.5896
Εκδότης :
Διαστάσεις :
14x21
Εξώφυλλο :
Μαλακό
Σελίδες :
128
Barcode :
01.5896
Ετος κυκλοφορίας :
1975

Περιγραφή

Του δαιμονιωτάτου και αρίστου όλων των επί γης ακμασάντων κωμικών ποιητών, του χαριεστάτου Αριστοφάνους, τους "Βατράχους" εις την νεοελληνικήν μετά πολλής φροντίδος μεταφράσαντες αναγκαιότατον και εις λαμπροτέραν επιτυχίαν του σκοπού, τον οποίον αξιεπαίνως ο "Πάπυρος" επιδιώκει, συντελεστικώτατον νομίζομεν το να προτάξωμεν εισαγωγικά τινα γραμματολογικά.
Και την μεν αρχήν της παρ' Έλλησι κωμωδίας παραλείπομεν την ουσίαν όμως και τον χαρακτήρα αυτής ακριβώς μέλλομεν να διαγράψωμεν, ίνα ο αναγνώστης, αφ' ου κατανόηση ταύτα, τότε και μόνον προβή εις την ανάγνωσιν και μελέτην του Αριστοφανείου αριστουργήματος.
Η αρχαία λοιπόν Ελληνική κωμωδία είναι μεγαλοπρεπής αστεϊσμός μετά αδράς και φορτικής παραστάσεως και φανταστικής συνδέσεως σνχνάκις εις αυθαιρεσίαν μεταπιπτούσης χάριν του γελοίου. Η πράξις αυτής διευθύνεται προς τι κατά το φαινόμενον μεν σπουδαίον, πράγματι δ' όμως μηδαμινόν τέρμα, το οποίον κείται εν τη ολική φύσει του ανθρώπου. Επειδή δε τούτο το υλικόν και ευτελές επιδιώκεται μετά σπουδαιότητας, γεννάται το γελοίον, εκ της αντιθέσεως σπουδαίου και μηδαμινού. Υπάρχει όμως πάντοτε ως βάσις υψηλοτέρα τις ιδέα έχουσα τον ήρωά της, αδιάφορον, αν η έκβασις της πράξεως αποβή ευτυχής ή δυστυχής.
Η οικονομία των δραμάτων της αρχαίας κωμωδίας είναι απλή, έχουσα μικράν πλοκήν της πράξεως, ενώ κατ' αντίθεσιν είναι μεγάλη η εν αυτή παρωδία της τραγωδίας, διότι παρωδούνται όχι μόνον η ύλη και αι έννοιαι, αλλά και πάντα τα μέσα της παραστάσεως, μουσική, ορχηστική, 'ρυθμική κλπ. Το μεγαλοπρεπές αυτής δεν δύναται να επιτευχθή άνευ υπερβολής, το φορτικόν δε τούτο αγαπά κατ' εξοχήν αύτη όχι μόνον ως προς την εξωτερικήν μορφήν, αλλά και εις αυτό το περιεχόμενον.