close
loading...
close
loading...
close
loading...
Εκδόσεις Μαλλιάρης-Παιδεία
Βιβλιοπροτάσεις
Bazaar Βιβλίου
Νέες Κυκλοφορίες
Best Sellers
Top 100

ΒΕΛΟΝΙΕΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΣ




17,70 € 15,93 €
κερδίστε 1,77 €
Συνήθως αποστέλλεται εντός 10 εργάσιμων ημερών (προϋπόθεση στοκ προμηθευτή)





Κωδικός είδους :
119.0903
Βάρος :
0.554 kg
Συγγραφέας :
Εκδότης :
Διαστάσεις :
15x23
Εξώφυλλο :
Μαλακό
Σελίδες :
360
Barcode :
9786180333466
ISBN :
978-618-03-3346-6
Ετος κυκλοφορίας :
2023

Περιγραφή

Ο 20ός αιώνας εγκαινιάστηκε με δόξα και τιμές το 1900 στην Παγκόσμια Έκθεση του Παρισιού της Belle Epoque και έκανε θεαματική έξοδο τη βραδιά του Millennium σε ένα παγκόσμιο πάρτι.

Στο μεταξύ είχαν συμβεί πολλά: Πόλεμοι, επαναστάσεις και εξεγέρσεις γέννησαν πολιτικά, κοινωνικά, φιλοσοφικά και καλλιτεχνικά ρεύματα, τα οποία με την σειρά τους αποτυπώθηκαν στην μόδα· η ηχώ των γεγονότων καταγράφηκε με ακρίβεια στις βελονιές της ραφής και τρύπωσε στη φόδρα των ρούχων. Μουσική, χορός, ζωγραφική, σινεμά, φιλοσοφία, λογοτεχνία, ποίηση, ποπ κουλτούρα κι αντικουλτούρα διαμόρφωσαν τις στιλιστικές πρωτοπορίες του 20ού αιώνα, που μοιραία κατέληξαν σε εποχιακές μόδες.

Από την κατάργηση του βικτοριανού κορσέ από τον Πολ Πουαρέ ως την επανεμφάνισή του διά χειρός Ζαν Πολ Γκοτιέ κι από τις πασαρέλες της υψηλής ραπτικής ως το street style, η μόδα προσαρμόστηκε στα δεδομένα κάθε εποχής κι ανάγκης, στροβιλίστηκε στα σαλόνια και περπάτησε στους πιο άγριους δρόμους, αντέγραψε κι αντιγράφηκε.

Σήμερα είναι η δεύτερη πιο ρυπογόνα βιομηχανία του πλανήτη.

Οι teddy boy φορούσαν στενά παντελόνια με ρεβέρ στον αστράγαλο, εφαρμοστά σακάκια ή ημίπαλτα με βελούδινα πέτα, μπροκάρ γιλέκα, πουκάμισα με ψηλά κολάρα και λεπτές γραβάτες ή bolo-ties. Είχαν φαβορίτες και χτένιζαν τα μαλλιά τους σε σχήμα μπανάνας, ενώ τα διατηρούσαν ολημερίς γυαλιστερά, αφού ακόμα και στις δημοτικές τουαλέτες υπήρχε αυτόματος πωλητής μπριγιαντίνης. Τα παπούτσια τους ήταν καλογυαλισμένα Oxford, Chelsea boots ή χοντρόσολα σκαρπίνια. Ψώνιζαν κουστούμια ξεπεσμένων αριστοκρατών από μαγαζιά με μεταχειρισμένα και προσάρμοζαν το στιλ τους στον δανδισμό, ξοδεύοντας τον μισθό τους σε μπαρόκ ρολόγια τσέπης και βελούδινα παπιγιόν. Σε αυτά πρόσθεσαν ενδυματολογικά στοιχεία του Μάρλον Μπράντο στον Ατίθασο ή του Τζέιμς Ντιν στο Επαναστάτης χωρίς αιτία.