Βιβλία
- Αρχαία Κείμενα
- Βιογραφίες & Μαρτυρίες
- Γλωσσολογία & Σημειολογία
- Γραμματολογία & Λογοτεχνικό Δοκίμιο
- Γυναίκα - Μητρότητα - Εγκυμοσύνη
- Διατροφή, Βότανα & Υγεία
- Δίκαιο
- Εγκυκλοπαίδειες
- Επιστήμες
- Θρησκείες - Θεολογία
- Ιατρική
- Ιστορία
- Κοινωνιολογία - ΜΜΕ - Δημοσιογραφία
- Λαογραφία - Εθνολογία - Οδοιπορικά - Ταξίδια - Ανακαλύψεις
- Λεξικά
- Λογοτεχνία
- Μαγειρική & Οινολογία
- Μελέτες, Δοκίμια
- Μεταφυσική - Εσωτερισμός - Αναζήτηση
- Ξενόγλωσσα
- Οικονομία - Μάνατζμεντ
- Παιδαγωγική Επιστήμη
- Παιδικά & Νεανικά Βιβλία
- Περιοδικά - Κόμικς - Γελοιογραφίες - Χιούμορ
- Πληροφορική
- Πολιτική - Διεθνείς Σχέσεις
- Συμπληρωματική Ιατρική
- Σχολικά Βιβλία Οργανισμού
- Σχολικά Βοηθήματα
- Ταξιδιωτικοί Οδηγοί & Χάρτες
- Τέχνες
- Τεχνολογία
- Φιλοσοφία - Φιλοσοφικό Δοκίμιο
- Φύση - Περιβάλλον - Οικολογία
- Χόμπυ - Αθλητισμός
- Ψυχολογία - Ψυχιατρική - Ψυχανάλυση
ΒΡΙΚΟΛΑΚΕΣ
κερδίστε 1,25 €
Συνήθως αποστέλλεται σε 2 με 7 εργάσιμες ημέρες
Κωδικός είδους : |
048.3762 |
Βάρος : |
0.225 kg |
|
Συγγραφέας : |
Εκδότης : |
|||
Διαστάσεις : |
17x24 |
Εξώφυλλο : |
Μαλακό |
|
Σελίδες : |
128 |
Barcode : |
9789600427622 |
|
ISBN : |
978-960-04-2762-2 |
Ετος κυκλοφορίας : |
2005 |
Περιγραφή
Όταν o Ίψεν εξέδωσε τους Βρικόλακες το 1881 δεν φανταζόταν πως η αντίδραση του αναγνωστικού κοινού και των κριτικών θα ήταν τόσο αρνητική και απορριπτική Κανένα θέατρο στις μεγάλες πρωτεύουσες του Βορρά δεν τολμούσε να ανεβάσει το καινούργιο έργο του γνωστού Νορβηγού δραματουργού... Μόνο ο ιδιοφυής Σουηδός ηθοποιός και σκηνοθέτης 'Αγκουστ Λίντμπεργκ αντιλήφθηκε εξαρχής τη σπουδαιότητα του έργου. Κανένας όμως διευθυντής θεάτρου δεν ήταν διατεθειμένος να του παραχωρήσει τη σκηνή του. Ο Λίντμπεργκ, προσκρούοντας στην άρνηση των θεατρώνων, αποφάσισε να δημιουργήσει έναν περιοδεύοντα θίασο και να ξεκινήσει τις παραστάσεις στην επαρχία... Η παράσταση, την οποία παρακολούθησαν από περιέργεια και ορισμένοι Δανοί δημοσιογράφοι, γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Οι κριτικές στη Σουηδία και στη Δανία ήταν διθυραμβικές. Οι εφημερίδες έγραφαν ότι είχε έρθει η στιγμή για το θεατρόφιλο κοινό να δει τον τολμηρό και ταλαντούχο ηθοποιό 'Αγκουστ Λίντμπεργκ να ενσαρκώνει τον 'Αμλετ της εποχής του, τον Όσβαλντ 'Αλβινγκ... Στην επιτυχία της παράστασης συνέβαλε και η στενή συνεργασία του θιάσου με τον ίδιο τον συγγραφέα.Σε ιδιωτική επιστολή που απέστειλε ο Λίντμπεργκ περιέγραψε με πολύ απλά λόγια την ουσία της σκηνοθετικής του προσέγγισης. Είχε ακολουθήσει κατά γράμμα τη συμβουλή του Ίψεν, ο οποίος του είχε υποδείξει τα σημεία του έργου όπου οι ηθοποιοί όφειλαν να στέκονται ή να κινούνται, να χαμογελούν ή να κλαίνε. Κυρίως όμως του είχε πει να προσέξει να χαμογελούν οι ηθοποιοί με τον αινιγματικό τρόπο του Ίψεν και να κλαίνε με πραγματικά δάκρυα! Προς τους σύγχρονούς του, ο παρεξηγημένος δημιουργός θεώρησε σημαντικό να κάνει την εξής δήλωση: "Στο έργο αυτό θα γνωρίσετε κάτι που αποκαλώ Βρικόλακες, νεκρές κουβέντες, που όμως επιστρέφουν μετά θάνατον, εμποδίζοντας τον άνθρωπο να ζήσει τη ζωή του με τον τρόπο που ο ίδιος επιθυμεί. Πολύ περισσότερο θα δείτε το μεγάλο κακό που μπορούν να προκαλέσουν οι εν λόγω Βρικόλακες".
Από τον πρόλογο της Μαργαρίτας Μέλμπεργκ
Μετάφραση: Μαργαρίτα Μέλμπεργκ,