Βιβλία
- Αρχαία Κείμενα
- Βιογραφίες & Μαρτυρίες
- Γλωσσολογία & Σημειολογία
- Γραμματολογία & Λογοτεχνικό Δοκίμιο
- Γυναίκα - Μητρότητα - Εγκυμοσύνη
- Διατροφή, Βότανα & Υγεία
- Δίκαιο
- Εγκυκλοπαίδειες
- Επιστήμες
- Θρησκείες - Θεολογία
- Ιατρική
- Ιστορία
- Κοινωνιολογία - ΜΜΕ - Δημοσιογραφία
- Λαογραφία - Εθνολογία - Οδοιπορικά - Ταξίδια - Ανακαλύψεις
- Λεξικά
- Λογοτεχνία
- Μαγειρική & Οινολογία
- Μελέτες, Δοκίμια
- Μεταφυσική - Εσωτερισμός - Αναζήτηση
- Ξενόγλωσσα
- Οικονομία - Μάνατζμεντ
- Παιδαγωγική Επιστήμη
- Παιδικά & Νεανικά Βιβλία
- Περιοδικά - Κόμικς - Γελοιογραφίες - Χιούμορ
- Πληροφορική
- Πολιτική - Διεθνείς Σχέσεις
- Συμπληρωματική Ιατρική
- Σχολικά Βιβλία Οργανισμού
- Σχολικά Βοηθήματα
- Ταξιδιωτικοί Οδηγοί & Χάρτες
- Τέχνες
- Τεχνολογία
- Φιλοσοφία - Φιλοσοφικό Δοκίμιο
- Φύση - Περιβάλλον - Οικολογία
- Χόμπυ - Αθλητισμός
- Ψυχολογία - Ψυχιατρική - Ψυχανάλυση
ΔΙΟΓΕΝΗΣ ΛΑΕΡΤΙΟΣ: ΒΙΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ (ΤΕΥΧΟΣ 128)
κερδίστε 0,40 €
Συνήθως αποστέλλεται εντός 10 εργάσιμων ημερών (προϋπόθεση στοκ προμηθευτή)
Κωδικός είδους : |
001.5974 |
Συγγραφέας : |
||
Εκδότης : |
Διαστάσεις : |
14x11 |
||
Σελίδες : |
88 |
Barcode : |
01.5974 |
|
Ετος κυκλοφορίας : |
1975 |
Περιγραφή
ΠΛΑΤΩΝ (τέλος), ΣΠΕΥΣΙΠΟΣ, ΞΕΝΟΚΡΑΤΗΣ, ΠΟΛΕΜΩΝ, ΚΡΑΤΗΣ, ΚΡΑΝΤΩΡ, ΑΡΚΕΣΙΛΑΟΣ, ΒΙΩΝ, ΛΑΚΥΔΗΣ, ΚΑΡΝΕΑΔΗΣ, ΚΛΕΙΤΟΜΑΧΟΣΟ Πλάτων μεταχειρίζεται ποικιλίαν όρων δια να καταστήση ολιγώτερον κατανοητόν το σύστημά του εις τους αμαθείς. Υπό ειδικήν έννοιαν θεωρεί την σοφίαν επιστήμην των νοητών (δηλ. των πραγμάτων που είναι αντικείμενα σκέψεως), και των πραγματικώς υπαρχόντων (όντως όντων), η οποία λέγει ενδιαφέρεται δια τον θεόν και την ψυχήν, χωρισμένην από το σώμα. Ειδικώς επίσης αποκαλεί σοφίαν και την φιλοσοφίαν, που είναι μια λαχτάρα της θείας σοφίας. Γενικά δε λέγεται παρ' αυτώ σοφία και κάθε εμπειρία, όπως λ.χ. όταν λέη σοφόν τον τεχνίτη (δημιουργός). Και μεταχειρίζεται τους ίδιους όρους για να δηλώση διαφορετικές έννοιες. Μεταχειρίζεται π.χ. την λέξιν φαύλος και για την έννοιαν του απλού, του χρηστού ανθρώπου [...].
Για να αντιληφθούμε σωστά τους διαλόγους του, πρέπει να έχωμε υπ' όψιν τρία πράγματα: Πρώτα πρέπει να εξηγηθή η σημασία εκάστου των λεγομένων έπειτα εάν έχη γίνει χάριν προηγουμένης απόψεως ή προς υπογράμμισίν της, και εάν ιδρύη δόγματα ή αντικρούη τον συνομιλητή τρίτον απομένει να εξετασθή η ορθότης των λεχθέντων.