close
loading...
close
loading...
close
loading...
Εκδόσεις Μαλλιάρης-Παιδεία
Βιβλιοπροτάσεις
Bazaar Βιβλίου
Νέες Κυκλοφορίες
Best Sellers
Top 100

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ




17,00 € 15,30 €
κερδίστε 1,70 €
Συνήθως αποστέλλεται εντός 10 εργάσιμων ημερών (προϋπόθεση στοκ προμηθευτή)





Κωδικός είδους :
003.2698
Συγγραφέας :
Εκδότης :
Διαστάσεις :
21χ14
Εξώφυλλο :
Μαλακό
Σελίδες :
240
Barcode :
9789609539579
ISBN :
978-960-953-957-9
Ετος κυκλοφορίας :
2011

Περιγραφή

Η μαζική μετακίνηση ανθρώπων σε παγκόσμιο επίπεδο, επηρεάζει τη δημογραφική σύνθεση των "χωρών υποδοχής" μεταναστών και αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα διαμόρφωσης του "πολυπολιτισμικού" χαρακτήρα των κοινωνιών τους. Η βασική πρόκληση που καλούνται σήμερα να αντιμετωπίσουν οι πολυπολιτισμικές κοινωνίες συνίσταται κυρίως στην οργάνωση των σχέσεων μεταξύ ντόπιων και των αλλοδαπών κατά τέτοιο τρόπο, ώστε η συνάντησή τους να μην οδηγήσει σε συγκρούσεις, αλλά στη δημιουργική αλληλεπίδραση των πολιτισμών τους. Το εκπαιδευτικό σύστημα, ως ο κατεξοχήν θεσμός στήριξης των υποκειμένων στις διαδικασίες κοινωνικής και πολιτισμικής τους ένταξης, καλείται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία προϋποθέσεων αποδοχής και αναγνώρισης του πλουραλισμού και της ετερότητας ως βασικών γνωρισμάτων του κοινωνικού γίγνεσθαι. Βέβαια, η εκπλήρωση του ρόλου αυτού δεν είναι εφικτή χωρίς την προσαρμογή του ίδιου του εκπαιδευτικού συστήματος στα νέα δεδομένα κοινωνικοποίησης που διαμορφώνει η πολυπολιτισμικότητα. Η διαδικασία προσαρμογής της εκπαίδευσης στην πραγματικότητα του γλωσσικού πλουραλισμού και του πλουραλισμού των πολιτισμικών κεφαλαίων, προϋποθέτει την υπέρβαση του παραδοσιακού μονοπολιτισμικού και μονογλωσσικού χαρακτήρα της και τον επαναπροσδιορισμό του όρου "γενική παιδεία" με γνώμονα τον πλουραλισμό και τη διαφορετικότητα. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου) Περιεχόμενα Εισαγωγή 1. Παιδαγωγική και ετερότητα- Μια σχέση αποκλεισμού (;) Ο "ξένος" εκτός "αληθινού εαυτού" Ο εξουσιαστικός χαρακτήρας της μοντέρνας ταυτότητας Ο εθνοκεντρικός χαρακτήρας της εκπαίδευσης 2. Μετανάστευση και εκπαίδευση- Μοντέλα εκπαίδευσης στις πολυπολιτισμικές κοινωνίες Από την "υπόθεση του ελλείμματος" στην "υπόθεση της διαφοράς" Το μοντέλο της αφομοίωσης Το μοντέλο της ενσωμάτωσης Πολυπολιτισμική εκπαίδευση Στόχοι της πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης: -Η θεωρητική προσέγγιση και η πρακτική αντιμετώπισης του ρατσισμού στο πλαίσιο της πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης -Κριτική στην πολυπολιτισμική εκπαίδευση Η αντιρατσιστική εκπαίδευση Αντιρατσιστική εκπαίδευση από τη σκοπιά των υποκειμένων Μοντέλα πολυπολιτισμικής κοινωνίας Η διαπολιτισμική προσέγγιση: -Οι θέσεις του πολιτισμικού οικουμενισμού -Οι φιλοσοφικές-ανθρωπολογικές θέσεις του Borrelli Οι θέσεις της "Παιδαγωγικής του Προσώπου" του Dickopp -Πολιτισμικός σχετικισμός Κριτική των θέσεων του σχετικισμού Η διαπολιτισμική εκπαίδευση μεταξύ πολιτισμικού οικουμενισμού και σχετικισμού 3. Διαπολιτισμική εκπαίδευση και το δίλημμα των πολιτισμικών διαφορών Η κριτική στο λόγο περί "πολιτισμικών διαφορών" Εθνοτική διαφοροποίηση ως διαδικασία κατασκευής του "άλλου" "Αυτο-εθνοτικοποίηση": η σημασία της εθνοτικής καταγωγής για τους μετανάστες Παρατηρήσεις σχετικά με τη χρήση του όρου "πολιτισμός" Ο πολιτισμός ως διαδικασία 4. Διαπολιτισμική εκπαίδευση από τη σκοπιά των θεωριών κοινωνικής αναγνώρισης Οι θέσεις του Κοινοτισμού για την αναγνώριση των πολιτισμικών διαφορών: -Για μια "πολιτική της διαφοράς": οι θέσεις του Taylor -"Σύνθετη ισότητα" και αναγνώριση: οι θέσεις του Walzer -Αναγνώριση ως πολιτική απονομής μειονοτικών δικαιωμάτων: οι θέσεις του Kymlicka -Η κριτική των θέσεων του Κοινοτισμού -Η σημασία των θέσεων του Κοινοτισμού για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση Μια κριτική προσέγγιση Αναγνώριση και "Ηθική του Διαλόγου": οι θέσεις του Habermas Κριτική στις θέσεις του Habermas Αναγνώριση και επικοινωνιακός οικουμενισμός: οι θέσεις της Benhabib Διαπολιτισμική εκπαίδευση από τη σκοπιά της "Ηθικής του Διαλόγου" - Μια πρόταση στόχων διαπολιτισμικής μάθησης Στόχοι διαπολιτισμικής μάθησης: -Ενσυναίσθηση -Κριτική στάση απέναντι στους ρόλους -Ανοχή αντιφάσεων -Επικοινωνιακή ικανότητα Επικοινωνία και αναγνώριση: οι θέσεις του Honneth Αναγνώριση και ενδυνάμωση των ξένων μαθητών. Πρακτικές όψεις της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης από τη σκοπιά του Cummins Συμπεράσματα Ελληνόγλωσση Βιβλιογραφία Ξενόγλωσση Βιβλιογραφία

Επανέκδοση: "Ατραπός", 2001.