Βιβλία
- Αρχαία Κείμενα
- Βιογραφίες & Μαρτυρίες
- Γλωσσολογία & Σημειολογία
- Γραμματολογία & Λογοτεχνικό Δοκίμιο
- Γυναίκα - Μητρότητα - Εγκυμοσύνη
- Διατροφή, Βότανα & Υγεία
- Δίκαιο
- Εγκυκλοπαίδειες
- Επιστήμες
- Θρησκείες - Θεολογία
- Ιατρική
- Ιστορία
- Κοινωνιολογία - ΜΜΕ - Δημοσιογραφία
- Λαογραφία - Εθνολογία - Οδοιπορικά - Ταξίδια - Ανακαλύψεις
- Λεξικά
- Λογοτεχνία
- Μαγειρική & Οινολογία
- Μελέτες, Δοκίμια
- Μεταφυσική - Εσωτερισμός - Αναζήτηση
- Ξενόγλωσσα
- Οικονομία - Μάνατζμεντ
- Παιδαγωγική Επιστήμη
- Παιδικά & Νεανικά Βιβλία
- Περιοδικά - Κόμικς - Γελοιογραφίες - Χιούμορ
- Πληροφορική
- Πολιτική - Διεθνείς Σχέσεις
- Συμπληρωματική Ιατρική
- Σχολικά Βιβλία Οργανισμού
- Σχολικά Βοηθήματα
- Ταξιδιωτικοί Οδηγοί & Χάρτες
- Τέχνες
- Τεχνολογία
- Φιλοσοφία - Φιλοσοφικό Δοκίμιο
- Φύση - Περιβάλλον - Οικολογία
- Χόμπυ - Αθλητισμός
- Ψυχολογία - Ψυχιατρική - Ψυχανάλυση
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ΕΘΕΛΟΔΟΥΛΙΑ, ΑΣΗΜΑΝΤΟΤΗΤΑ - ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΔΥΟ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΣΤΟΡΙΔΗ
κερδίστε 1,44 €
Συνήθως αποστέλλεται εντός 10 εργάσιμων ημερών (προϋπόθεση στοκ προμηθευτή)
Κωδικός είδους : |
006.9661 |
Βάρος : |
0.414 kg |
|
Συγγραφέας : |
Εκδότης : |
|||
Διαστάσεις : |
14χ20 |
Εξώφυλλο : |
Μαλακό |
|
Σελίδες : |
256 |
Barcode : |
9786188512078 |
|
ISBN : |
978-618-85120-7-8 |
Ετος κυκλοφορίας : |
2022 |
Περιγραφή
Το ανά χείρας βιβλίο δεν συνιστά εισαγωγή στο έργο του Καστοριάδη. Αποτελείται, αντιθέτως, από τρία κείμενα πολεμικής που, με αφορμή το έργο του φιλοσόφου, προσπαθούν να θίξουν ορισμένα κρίσιμα πολιτικά και φιλοσοφικά ζητήματα, των οποίων η πραγμάτευση είναι απαραίτητη για κάθε προσπάθεια αναδιατύπωσης της χειραφετητικής σκέψης. Ο στόχος της κριτικής είναι διπλός: αφενός οι επιβιώσεις της πεπαλαιωμένης υλιστικής και οικονομίστικης αντίληψης περί κοινωνίας που, ακόμη και στις λιγότερο απολιθωμένες εκδοχές της, παραμένει ανίκανη να δει τα ουσιώδη προβλήματα, παρουσιάζοντας, επιπλέον, τις ιδέες του Καστοριάδη μ' εντελώς παραμορφωτικό τρόπο, όταν αποπειράται να τους ασκήσει κριτική· αφετέρου, η απονευρωμένη εικόνα περί Καστοριάδη που προωθούν οι περισσότεροι θιασώτες του φιλοσόφου, προσπαθώντας, σε πείσμα των γραφομένων του, να τον εντάξουν στην παραδοσιακή ελευθεριακή/αντι-αυταρχική αντίληψη, σύμφωνα με την οποία ένα κακό Κράτος κι οι συντηρητικοί θεσμοί καταπιέζουν μια "καλή" κοινωνία που διψά για ελευθερία. Κοινή συνισταμένη των δύο τάσεων είναι η τυφλότητα απέναντι σε ό,τι ο Καστοριάδης αποκαλούσε "άνοδο της ασημαντότητας": την ανθρωπολογική παρακμή των σύγχρονων κοινωνιών, την πολιτική απάθεια, την αποσύνθεση της κουλτούρας, την ιδεολογική και φιλοσοφική οπισθοδρόμηση. Θα έλεγε κανείς ότι η ιδέα περί παρακμής συνιστά ύψιστο ταμπού για τους σημερινούς "ριζοσπαστικούς" πολιτικούς χώρους, που πιστεύουν ακόμη ότι η ιστορία βαδίζει σταθερά προς την Πρόοδο. Εκεί όμως φανερώνεται όλη η πρωτοτυπία της φιλοσοφίας του Καστοριάδη, επιτρέποντάς μας να εκτιμήσουμε ποια πραγματικά υπήρξε η καινοτόμος συμβολή του στον φιλοσοφικό στοχασμό και στη δημοκρατική πολιτική σκέψη.
Για να γράψετε την κριτική σας θα πρέπει να συνδεθείτε ως χρήστης συμπληρόνωντας την διπλανή φόρμα.. Ξεχάσατε τον κωδικό; Νέος λογαριασμός; |
|