Βιβλία
- Αρχαία Κείμενα
- Βιογραφίες & Μαρτυρίες
- Γλωσσολογία & Σημειολογία
- Γραμματολογία & Λογοτεχνικό Δοκίμιο
- Γυναίκα - Μητρότητα - Εγκυμοσύνη
- Διατροφή, Βότανα & Υγεία
- Δίκαιο
- Εγκυκλοπαίδειες
- Επιστήμες
- Θρησκείες - Θεολογία
- Ιατρική
- Ιστορία
- Κοινωνιολογία - ΜΜΕ - Δημοσιογραφία
- Λαογραφία - Εθνολογία - Οδοιπορικά - Ταξίδια - Ανακαλύψεις
- Λεξικά
- Λογοτεχνία
- Μαγειρική & Οινολογία
- Μελέτες, Δοκίμια
- Μεταφυσική - Εσωτερισμός - Αναζήτηση
- Ξενόγλωσσα
- Οικονομία - Μάνατζμεντ
- Παιδαγωγική Επιστήμη
- Παιδικά & Νεανικά Βιβλία
- Περιοδικά - Κόμικς - Γελοιογραφίες - Χιούμορ
- Πληροφορική
- Πολιτική - Διεθνείς Σχέσεις
- Συμπληρωματική Ιατρική
- Σχολικά Βιβλία Οργανισμού
- Σχολικά Βοηθήματα
- Ταξιδιωτικοί Οδηγοί & Χάρτες
- Τέχνες
- Τεχνολογία
- Φιλοσοφία - Φιλοσοφικό Δοκίμιο
- Φύση - Περιβάλλον - Οικολογία
- Χόμπυ - Αθλητισμός
- Ψυχολογία - Ψυχιατρική - Ψυχανάλυση
ΕΝ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΜΕΘΕΞΕΩΣ ΣΤΟ ΜΕΤΑΦΥΣ
κερδίστε 1,51 €
Εξαντλημένο
Κωδικός είδους : |
009.9827 |
Βάρος : |
0.319 kg |
|
Εκδότης : |
Διαστάσεις : |
24χ17 |
||
Εξώφυλλο : |
Μαλακό |
Σελίδες : |
175 |
|
ISBN : |
960-333-364-4 |
Ετος κυκλοφορίας : |
2004 |
Περιγραφή
Από του Ενός στα πολλά κι από των πολλών στο Έν, ιδού η καθοδική και η ανοδική πορεία των υποστάσεων. Η μονή, η πρόοδος και η επιστροφή. Το γιατί και το για τι συμπλέκονται, ρίχνοντας ριπές φωτός στη διαύγαση του όντος. Το μετέχον, σε μια καίρια στιγμή εγρήγορσης, φέρεται προς το μετεχόμενον, το οποίο κοσμείται με τέτοια χαρακτηριστικά, ώστε να μην κινεί μονάχα ως ερώμενον, αλλά και ως ερών. Βρισκόμαστε στην περίοδο, όπου ο φιλοσοφικός λόγος αναλίσκεται λαμβάνοντας τη μορφή μιας γιγαντομαχίας περί της ουσίας. Θα 'ρθει πολύ αργότερα η ώρα, όταν το φιλοσοφείν θα εστιάσει την προσοχή του στο νόημα του όντος. Ο Πρόκλος συνδέει τους δύο ακραίους πόλους της οντολογικής κλίμακος μ' έναν δεσμό, του οποίου η δύναμη καλύπτει όλες τις ενδιάμεσες υποστάσεις, οι οποίες, αναπτύσσοντας μεταξύ τους μεθεκτικές σχέσεις, ανισόρροπες λόγω της άτεγκτης ιεραρχίας, προσλαμβάνουν ουσία και νόημα ανατεινόμενες από κάθε τάξη κι από κάθε σειρά προς τις θείες καταβολές τους. Η φιλοσοφία γίνεται θεαγωγία, ενώ η μέθεξη δεν θεμελιώνει μόνον οντολογικά τα όντα, αλλά τα διασώζει από τον διασκορπισμό και την απώλεια στα πεδία της ετερότητας.Πρόλογος: Ευ. Μουτσόπουλος. Επανέκδοση: Ελληνική Εταιρεία Φιλοσοφικών Μελετών, 1990.