close
loading...
close
loading...
close
loading...
Εκδόσεις Μαλλιάρης-Παιδεία
Βιβλιοπροτάσεις
Bazaar Βιβλίου
Νέες Κυκλοφορίες
Best Sellers
Top 100

ΕΥΡΙΠΙΔΟΥ ΕΚΑΒΗ




15,90 € 14,31 €
κερδίστε 1,59 €
Εξαντλημένο





Κωδικός είδους :
101.0103
Συγγραφέας :
Εκδότης :
Διαστάσεις :
14χ21
Εξώφυλλο :
Μαλακό
Σελίδες :
137
ISBN :
978-960-269-235-6
Ετος κυκλοφορίας :
2011

Περιγραφή

Από άποψη δραματουργική, η Εκάβη διαιρείται σε δύο, περίπου ισόστιχα και αντιθετικά αντίστοιχα, μέρη, το κάθε ένα με ιδιαίτερο τραγικό πυρήνα, που συγκροτείται από τον θάνατο ενός παιδιού της ηρωίδας: το πρώτο καλύπτει την πορεία της Πολυξένης προς την εθελούσια θυσία επάνω στον τάφο του Αχιλλέα, ενώ το δεύτερο εκκινά με τη διαπίστωση ενός θανάτου, του Πολυδώρου, για να καταλήξει στην εκδίκηση της Εκάβης εναντίον του Πολυμήστορα, του εγκληματία, με θύματα επίσης δύο παιδιά. Από το στρατόπεδο των Αχαιών, στο πρώτο, εκτός από τον Ταλθύβιο, ως αγγελιαφόρο, εμφανίζεται και ο Οδυσσέας και στο δεύτερο ο Αγαμέμνων, ενώ παρούσα σε όλη τη διάρκεια είναι η Εκάβη και οι βωβές Τρωάδες σκλάβες της, εκτός από τον Χορό, συγκροτημένο επίσης από σκλάβες. Πρόκειται για ιδιάζουσα περίπτωση δραματουργικής αντιστοιχίας: Ένα από τα ζωτικής σημασίας πρόσωπα, ο Πολύδωρος, από την τρωική πλευρά, είναι ήδη νεκρό κατά την έναρξη του δράματος, όπου προλογίζει το Είδωλόν του, ενώ από την αντίπαλη, την ελληνική, πλευρά, ένα άλλο Είδωλον, του νεκρού Αχιλλέα, θα εξασφαλίσει τον θάνατο της Πολυξένης, αδελφής του πρώτου θύματος εξάλλου, αποτελεσματικό ρόλο στην εκδίκηση της Εκάβης θα παίξουν οι βωβές σκλάβες της, αλλά όχι και οι Τρωάδες του Χορού. Επίσης, η κάθε μία από τις δύο πλευρές συμπληρώνεται από ένα βοηθητικό, γηραλέο, πρόσωπο: των Ελλήνων από τον Ταλθύβιο, που έχει σχέση με τον θάνατο της Πολυξένης, των Τρώων από την Θεράπαινα, πού έχει σχέση με τον θάνατο του Πολυδώρου. Οπότε, και οι δύο πλευρές στιγματίζονται από εγκληματικές πράξεις, με φόνο αθώων νέων πλασμάτων. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ανθρώπινη σύνθεση των δύο πλευρών: στην ελληνική αποκλειστικά άντρες, Οδυσσέας - Αγαμέμνων - Ταλθύβιος, ενώ στην τρωική μόνο γυναίκες Εκάβη - Πολυξένη - Θεράπαινα - Χορός + Σκλάβες.