Βιβλία
- Αρχαία Κείμενα
- Βιογραφίες & Μαρτυρίες
- Γλωσσολογία & Σημειολογία
- Γραμματολογία & Λογοτεχνικό Δοκίμιο
- Γυναίκα - Μητρότητα - Εγκυμοσύνη
- Διατροφή, Βότανα & Υγεία
- Δίκαιο
- Εγκυκλοπαίδειες
- Επιστήμες
- Θρησκείες - Θεολογία
- Ιατρική
- Ιστορία
- Κοινωνιολογία - ΜΜΕ - Δημοσιογραφία
- Λαογραφία - Εθνολογία - Οδοιπορικά - Ταξίδια - Ανακαλύψεις
- Λεξικά
- Λογοτεχνία
- Μαγειρική & Οινολογία
- Μελέτες, Δοκίμια
- Μεταφυσική - Εσωτερισμός - Αναζήτηση
- Ξενόγλωσσα
- Οικονομία - Μάνατζμεντ
- Παιδαγωγική Επιστήμη
- Παιδικά & Νεανικά Βιβλία
- Περιοδικά - Κόμικς - Γελοιογραφίες - Χιούμορ
- Πληροφορική
- Πολιτική - Διεθνείς Σχέσεις
- Συμπληρωματική Ιατρική
- Σχολικά Βιβλία Οργανισμού
- Σχολικά Βοηθήματα
- Ταξιδιωτικοί Οδηγοί & Χάρτες
- Τέχνες
- Τεχνολογία
- Φιλοσοφία - Φιλοσοφικό Δοκίμιο
- Φύση - Περιβάλλον - Οικολογία
- Χόμπυ - Αθλητισμός
- Ψυχολογία - Ψυχιατρική - Ψυχανάλυση
Η ΕΡΩΤΙΚΗ ΦΙΛΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
κερδίστε 1,91 €
Συνήθως αποστέλλεται εντός 10 εργάσιμων ημερών (προϋπόθεση στοκ προμηθευτή)
Κωδικός είδους : |
006.1512 |
Βάρος : |
0.418 kg |
|
Συγγραφέας : |
Εκδότης : |
|||
Διαστάσεις : |
17x24 |
Εξώφυλλο : |
Μαλακό |
|
Σελίδες : |
202 |
Barcode : |
9789603140016 |
|
ISBN : |
960-314-001-5 |
Ετος κυκλοφορίας : |
1992 |
Περιγραφή
Μία διευκρίνηση για τον όρο "ερωτική φιλία", που αποτέλεσε τον τίτλο της μελέτης μας. Η λέξη "έρως" έχει δεχθεί στους αιώνες πολλές σημασίες, κι εμείς πρέπει να διαλέξουμε εκείνη που εξέφρασε τον πνευματικό και ψυχικό δεσμό δύο ανδρών στην αρχαία Ελληνική Κοινωνία. Πολύ σωστά ο Ι. Συκουτρής, αν και το αναιρεί πιο κάτω, εξηγεί:"Ήτον ο έρως προς τον νέον, ένα αίσθημα τεκνογονίας πνευματικής, η επιθυμία να φέρης εις τον κόσμον παιδιά της ψυχής σου, ομοιώματα του ανωτέρου σου εγώ". (Πλάτωνος Συμπόσιο, σχόλια Ι. Συκουτρή, σελ. 53).
Όσον αφορά τον όρο "ερωτική φιλία", όπως την ονομάζουμε, κάνουμε αμέσως τη ρητή δήλωση πως αυτή, όχι δεν ήταν διαστρεβλωτική (ομοφυλόφιλη), αλλά αντίθετα επιδίωκε να ενώσει, κατά ζεύγη, τις δημιουργικές δυνάμεις να αντιπαλέψουν στη ζωή. Ήταν φιλία ερρωμένη=δυνατή.
Ο δυϊκός αριθμός είχε τότε και μεσότητα και αμεσότητα. Αυτό είναι σημαντικό. Αποτελεί το κλειδί που δυστυχώς πολλοί ερευνητές, αν και φιλόλογοι οι περισσότεροι, δεν το αναζήτησαν, κι επιχείρησαν παραβιάσεις που διπλοκλείδωσαν αντί να ανοίξουν τις γερτές από το χρόνο θύρες. Θα μπορούσαμε να ονομάσουμε την ερωτική φιλία, δυϊκή φιλία, αλλά η σύγχρονη Γραμματική έχει αποβάλει το δυϊκό αριθμό σαν περιττή απόφυση ενώ ασχολείται συχνά με τα ανώμαλα ρήματα.. Εμείς στεκόμαστε στη φυσιολογία και στην υγιεινή. Οι παρερμηνείες (και είναι πολλές), μας έριξαν στο λαβύρινθο που χαρακτηρίζει βέβαια, την ανθρώπινη ψυχή, αλλά εμείς πρέπει να αδράξουμε το νόημα του νήματος, που οδηγεί στην έξοδο. Δυστυχώς, προξενήθηκε τέτοιο μπέρδεμα και παρερμηνεία, που διόλου δεν δικαιολογούν έναν πολιτισμό που ονομάστηκε ελληνικό θαύμα. Τα θαύματα δεν δημιουργούνται και δεν διαρκούν τόσους αιώνες (με τις όποιες τους αυξομειώσεις), πισωπλατώντας, αλλά προχωρώντας κατά φύση και όχι παραφύση. Δεν ζητάμε απ' τον αναγνώστη άλλο, παρά τούτο: να διαβάσει αυτή την κριτική μελέτη χωρίς προκατάληψη. Να μην ισχύσει το "ου με πείσεις καν με πείσεις".
Όχι παρερμηνείες που οδηγούν σε αδιέξοδα και ιστούς που μπλέκουν.
Με την ερμηνεία της ερωτικής φιλίας, πιστεύουμε, βρίσκεται ο μίτος που οδηγεί στο φως. Αυτό που υπήρξε η αρχαία Ελλάδα, και μονάχα αυτούς που "συνήθισαν" το σκοτάδι τους θαμπώνει και τους ενοχλεί το φως.
Για να γράψετε την κριτική σας θα πρέπει να συνδεθείτε ως χρήστης συμπληρόνωντας την διπλανή φόρμα.. Ξεχάσατε τον κωδικό; Νέος λογαριασμός; |
|