Βιβλία
- Αρχαία Κείμενα
- Βιογραφίες & Μαρτυρίες
- Γλωσσολογία & Σημειολογία
- Γραμματολογία & Λογοτεχνικό Δοκίμιο
- Γυναίκα - Μητρότητα - Εγκυμοσύνη
- Διατροφή, Βότανα & Υγεία
- Δίκαιο
- Εγκυκλοπαίδειες
- Επιστήμες
- Θρησκείες - Θεολογία
- Ιατρική
- Ιστορία
- Κοινωνιολογία - ΜΜΕ - Δημοσιογραφία
- Λαογραφία - Εθνολογία - Οδοιπορικά - Ταξίδια - Ανακαλύψεις
- Λεξικά
- Λογοτεχνία
- Μαγειρική & Οινολογία
- Μελέτες, Δοκίμια
- Μεταφυσική - Εσωτερισμός - Αναζήτηση
- Ξενόγλωσσα
- Οικονομία - Μάνατζμεντ
- Παιδαγωγική Επιστήμη
- Παιδικά & Νεανικά Βιβλία
- Περιοδικά - Κόμικς - Γελοιογραφίες - Χιούμορ
- Πληροφορική
- Πολιτική - Διεθνείς Σχέσεις
- Συμπληρωματική Ιατρική
- Σχολικά Βιβλία Οργανισμού
- Σχολικά Βοηθήματα
- Ταξιδιωτικοί Οδηγοί & Χάρτες
- Τέχνες
- Τεχνολογία
- Φιλοσοφία - Φιλοσοφικό Δοκίμιο
- Φύση - Περιβάλλον - Οικολογία
- Χόμπυ - Αθλητισμός
- Ψυχολογία - Ψυχιατρική - Ψυχανάλυση
ΘΕΑΙΤΗΤΟΣ - Η ΓΝΩΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΟΣ
κερδίστε 8,59 €
Συνήθως αποστέλλεται εντός 10 εργάσιμων ημερών (προϋπόθεση στοκ προμηθευτή)
Περιγραφή
Κύριο αντικείμενο έρευνας του διαλόγου του Πλάτωνος Θεαίτητος είναι η αναζήτηση ενός καθολικά αποδεκτού ορισμού της γνώσης και ειδικότερα η σχέση της γνώσης προς την αλήθεια. Παράλληλα όμως αναπτύσσεται και λόγος για τη σχέση της αγνωσίας προς την πλάνη, στο πλαίσιο της σύγκρισης της προσωπικότητας του φιλοσόφου προς το "προσωπείο" του σοφιστή. Η γνώση που διασφαλίζει την αλήθεια και απομακρύνει την πλάνη, η οποία δεν είναι μόνο άχρηστη αλλά και επικίνδυνη, επιτυγχάνεται μέσω της ανάκλησης των ιδεών στον πλατωνικό λόγο. Εν τοιαύτη περιπτώσει, ο Θεαίτητος προσφέρεται ως το κατ' εξοχήν πεδίο να προβάλει ο Πλάτων την ισχύ της θεωρίας του για τις ιδέες. Ωστόσο, η ανάδειξη της άρρηκτης σχέσης της γνωσιολογίας και οντολογίας του φιλοσόφου, μέσω της θεωρίας των ιδεών, δεν θα παρουσιαστεί με τον κλασικό τρόπο στον Θεαίτητο, όπως ακριβώς εμφανίζεται σε προγενέστερους και μεταγενέστερους διάλογους. Αυτή είναι μια από τις ιδιαιτερότητες του διαλόγου και βασικό θέμα όλων των φιλοσοφικών συζητήσεων και μελετών σχετικά με τον Θεαίτητο. [...]Πρόλογος: Θεοδόσης Ν. Πελεγρίνης. Εισαγωγή, σχόλια: Κ. Παπαλεξίου.