close
loading...
close
loading...
close
loading...
Εκδόσεις Μαλλιάρης-Παιδεία
Βιβλιοπροτάσεις
Bazaar Βιβλίου
Νέες Κυκλοφορίες
Best Sellers
Top 100

ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ - ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΚΡΙΤΙΚΕΣ, ΑΓΝΩΣΤΟ ΑΡΧΕΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ




15,00 € 13,50 €
κερδίστε 1,50 €
Συνήθως αποστέλλεται εντός 10 εργάσιμων ημερών (προϋπόθεση στοκ προμηθευτή)





Κωδικός είδους :
006.9482
Βάρος :
0.545 kg
Συγγραφέας :
Εκδότης :
Διαστάσεις :
17x24
Εξώφυλλο :
Μαλακό
Σελίδες :
268
Barcode :
9789606330223
ISBN :
978-960-633-022-3
Ετος κυκλοφορίας :
2021

Περιγραφή

Εξ ορισμού πολιτική τέχνη το θέατρο, αφού ως δημόσια συνάντηση διαδραματίζεται στην πόλη και η πραγμάτωσή της προϋποθέτει την ανθρώπινη παρουσία, αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευαίσθητο στις διακυμάνσεις του ιστορικού χρόνου.
Το ανά χείρας βιβλίο του Τάσου Αγγελόπουλου εστιάζεται σε έναν θεατρικό θεσμό, που ιδρύεται στις δυστηνες ώρες της γερμανικής Κατοχής, μια περίοδο που θέτει σε συναγερμό τους ανθρώπους του θεάτρου και η τέχνη της σκηνής και μέσα από ποικίλες εκφάνσεις, παίρνει πολιτικές διαστάσεις.
Η θεατρική δράση από την κήρυξη του πολέμου ως την απελευθέρωση και τα αμέσως επόμενα χρόνια αποτελεί ένα σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου. Όσο ενισχύεται η ενεργητική ένταξη των καλλιτεχνών στο αντιφασιστικό κίνημα, η κοινωνική συνείδηση εκφράζεται μέσα από τις έννοιες της αντίστασης, της αλληλεγγύης και της αποστολής. Τέχνη, που βασικό υλικό της είναι ο άνθρωπος στη σκηνή και στην πλατεία, η θεατρική παράσταση προσφέρει για δυο ώρες το διπλό δώρο της συνεύρεσης και της απόδρασης από την κατοχική βαρβαρότητα και το άχθος της καθημερινότητας.
Το Κρατικό Θέατρο Θεσσαλονίκης σηκώνει την αυλαία του το φθινόπωρο του 1943, με στόχο να αποτελέσει ανάχωμα στις βουλγαρικές βλέψεις για εγκατάσταση κλιμακίου του Εθνικού Θεάτρου Σόφιας στην πόλη και της Βουλγαρικής Κρατικής Όπερας. Στην Απελευθέρωση μετονομάζεται σε Λαϊκό Θέατρο Βόρειας Ελλάδας και έτσι αναπόφευκτο θα είναι το τέλος των εργασιών του τον χειμώνα του 1944.
Ο Τάσος Αγγελόπουλος διερευνά συστηματικά τα τελευταία χρόνια όψεις του θεάτρου υπό τον ναζιστικό ζυγό. Η αρχή της ενασχόλησής του με το Κρατικό Θέατρο Θεσσαλονίκης εντοπίζεται εν σπέρματει στην καταγραφή και την κριτική αποτίμηση της θεατρικής δραστηριότητας στη μακεδονική πρωτεύουσα την περίοδο της Κατοχής· μια πρόσφατα δημοσιευμένη έρευνά του, βασισμένη σε άμεσες πηγές από τον δωσιλογικό τύπο, που συμπεριλαμβάνει στις σελίδες της τον βραχύβιο κρατικό οργανισμό. Για την παρούσα έκδοση ο συγγραφέας έχει επιπλέον αξιοποιήσει πρωτογενείς πληροφορίες για τον ίδιο τον φορέα και γιατις σχέσεις του με την πολιτική εξουσία από το αρχείο του Κρατικού Θεάτρου Θεσσαλονίκης: εσωτερικά και εξωτερικά έγγραφα του οργανισμού, όπως ο ιδρυτικός νόμος, οι μισθολογικοί πίνακες, η αλληλογραφία, η κριτικογραφία. Το σύνολο των παραπάνω πηγών και η διασταύρωση της κατεστημένης αφήγησης με τα ίχνη των τεκμηρίων αποτελούν το υπόβαθρο πάνω στο οποίο επιχειρείται η σκιαγράφηση του θεσμικού πλαισίου καιη απόπειρα ανασύνθεσης των χαμένων παραστάσεων.