close
loading...
close
loading...
close
loading...
Εκδόσεις Μαλλιάρης-Παιδεία
Βιβλιοπροτάσεις
Bazaar Βιβλίου
Νέες Κυκλοφορίες
Best Sellers
Top 100

ΘΕΜΑΤΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Γ΄ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ




24,00 € 21,60 €
κερδίστε 2,40 €
Συνήθως αποστέλλεται εντός 10 εργάσιμων ημερών (προϋπόθεση στοκ προμηθευτή)





Κωδικός είδους :
013.9162
Συγγραφέας :
Εκδότης :
Διαστάσεις :
21x28
Εξώφυλλο :
Μαλακό
Σελίδες :
468
Barcode :
9786185302054
ISBN :
978-618-53020--54
Ετος κυκλοφορίας :
2017

Περιγραφή

Ως εκπαιδευτικός, στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς, γνωρίζω ότι στο πρώτο κιόλας μάθημα της Ιστορίας Προσανατολισμού, θα κληθώ να απαντήσω σε μια πολύ δύσκολη ερώτηση: «πρέπει να μάθουμε απ' έξω την Ιστορία; Γιατί άκουσα πως μόνο έτσι θα περάσουμε στο πανεπιστήμιο».
Η δυσκολία έγκειται στο γεγονός -ακόμα και αν προσπαθήσω να πείσω τους μαθητές πως η Ιστορία είναι μια ξεχωριστή επιστήμη και όπως κάθε επιστήμη έχει ένα ξεχωριστό τρόπο για να τη προσεγγίσει κάποιος και τα μεθοδολογικά της εργαλεία, στα οποία σίγουρα δε συγκαταλέγεται η αποστήθιση- πως ζητούν μια επιβεβαίωση γι' αυτό για το οποίο τους έχουν πείσει τρομάζοντάς τους, παρά μια λογική φωνή. Αν λοιπόν, (υπόθεση του μη πραγματικού) αυτός είναι ο σωστός τρόπος εκμάθησης και διδασκαλίας της ιστορίας, το κλειδί για την επιτυχία σε ένα μάθημα με συντελεστή βαρύτητας, τότε γιατί τα επίσημα στατιστικά, όπως δίνονται στη δημοσιότητα από την επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου παιδείας είναι αποκαρδιωτικά; Σύμφωνα με αυτά, λοιπόν, την τελευταία πενταετία ένα ποσοστό που ξεπερνάει το 40% γράφει κάτω από τη βάση. Αν οι αριθμοί λένε την αλήθεια, τότε κάτι δεν κάνουμε σωστά στη διδασκαλία ενός μαθήματος το οποίο σίγουρα δεν έχει το βαθμό δυσκολίας των Αρχαίων ελληνικών ή άλλων μαθημάτων, άλλων κατευθύνσεων.
Το πρόβλημα, κατά τη γνώμη μου, έγκειται στο γεγονός πως συχνά οι εμπλεκόμενοι - μαθητές, γονείς, που εξετάζουν τους μαθητές κρατώντας τους το βιβλίο και ενίοτε και εκπαιδευτικοί - βιάζονται να φτάσουν στον τελικό στόχο, που είναι η όσο το δυνατόν καλύτερη απόδοση του περιεχομένου ενός βιβλίου με μικρή ύλη (μάθηση). Αντίθετα, ο επιδιωκόμενος στόχος θα πρέπει να είναι, πρωτίστως, η κατανόηση (γνώση). Πρώτα, δηλαδή, κατανοώ τις έννοιες, τις ταξινομώ σε διακριτές ενότητες και δεν ασχολούμαι με την αποστήθιση, γιατί, πολύ απλά, αυτή θα έρθει με τις πολλές επαναλήψεις. Το διάβασμα των μαθητών είναι συχνά ρηχό και έχει «διάρκεια ζωής» το πολύ μια εβδομάδα. Σε μια ερώτηση πανελλαδικών, για παράδειγμα, όπου ζητείται μια παράγραφος, οι μαθητές θα πρέπει να παπαγαλίσουν, από μέσα τους, όλο το κεφάλαιο, για να βρουν τι θα γράψουν και τι όχι. Αν, όμως, είχαν πραγματικά κατανοήσει την ιστορία, μετά από πολύ καιρό θα ξεχνούσαν λεπτομέρειες ( συνήθως ονόματα ή ημερομηνίες) που εύκολα θα μπορούσαν να καλύψουν με μια μικρή επανάληψη και θα γνώριζαν σε κάθε ερώτηση ποιο συγκεκριμένο κομμάτι της ύλης ζητείται.
Το παρόν βιβλίο, φιλοδοξεί να θεραπεύσει αυτά τα κακώς κείμενα. Αρχικά, με τη βοήθεια δύο ηρώων ( του Μαθητίκιους και του Γέρο Ανθρώπου) εντάσσεται η ύλη κάθε μιας από τις πέντε διακριτές ενότητες της θεματικής ιστορίας σε μια ιστορία, με αρχή μέση και τέλος. Οι έννοιες απλοποιούνται και δίνονται με κοφτό και διαλογικό τρόπο, με στόχο την βαθύτερη κατανόησή τους.
Αυτή ωστόσο η εκλαΐκευση, σε καμία περίπτωση δε σημαίνει έκπτωση στην ύλη. Στο παρόν βιβλίο, περιλαμβάνονται όλα εκείνα τα σημεία που δίνουν τις μονάδες στις πανελλαδικές εξετάσεις, σύμφωνα με τρόπο εξέτασης του μαθήματος. [...] (Από τον πρόλογο του συγγραφέα)


Συχνά αγοράζονται μαζί