Βιβλία
- Αρχαία Κείμενα
- Βιογραφίες & Μαρτυρίες
- Γλωσσολογία & Σημειολογία
- Γραμματολογία & Λογοτεχνικό Δοκίμιο
- Γυναίκα - Μητρότητα - Εγκυμοσύνη
- Διατροφή, Βότανα & Υγεία
- Δίκαιο
- Εγκυκλοπαίδειες
- Επιστήμες
- Θρησκείες - Θεολογία
- Ιατρική
- Ιστορία
- Κοινωνιολογία - ΜΜΕ - Δημοσιογραφία
- Λαογραφία - Εθνολογία - Οδοιπορικά - Ταξίδια - Ανακαλύψεις
- Λεξικά
- Λογοτεχνία
- Μαγειρική & Οινολογία
- Μελέτες, Δοκίμια
- Μεταφυσική - Εσωτερισμός - Αναζήτηση
- Ξενόγλωσσα
- Οικονομία - Μάνατζμεντ
- Παιδαγωγική Επιστήμη
- Παιδικά & Νεανικά Βιβλία
- Περιοδικά - Κόμικς - Γελοιογραφίες - Χιούμορ
- Πληροφορική
- Πολιτική - Διεθνείς Σχέσεις
- Συμπληρωματική Ιατρική
- Σχολικά Βιβλία Οργανισμού
- Σχολικά Βοηθήματα
- Ταξιδιωτικοί Οδηγοί & Χάρτες
- Τέχνες
- Τεχνολογία
- Φιλοσοφία - Φιλοσοφικό Δοκίμιο
- Φύση - Περιβάλλον - Οικολογία
- Χόμπυ - Αθλητισμός
- Ψυχολογία - Ψυχιατρική - Ψυχανάλυση
ΘΕΟΦΑΝΗΣ Ο ΚΡΗΣ ΣΤΟΝ ΑΓ.ΝΙΚΟΛΑΟ ΑΝΑΠΑΥΣΑ ΤΩΝ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
κερδίστε 2,48 €
Εξαντλημένο
Κωδικός είδους : |
007.5934 |
Βάρος : |
0.751 kg |
|
Εκδότης : |
Διαστάσεις : |
25χ20 |
||
Εξώφυλλο : |
Μαλακό |
Σελίδες : |
161 |
|
ISBN : |
978-960-6677-87-8 |
Ετος κυκλοφορίας : |
2010 |
Περιγραφή
Οι βυζαντινοί ζωγράφοι κατάφεραν μέσα σε δόξα να ιστορήσουν το διαχρονικό, να φέρουν στο παρόν τα πριν και τα επέκεινα. Η ζωγραφική τους εκόσμησε τους περικαλλείς ναούς της αυτοκρατορίας, γεφυρώνοντας το χάσμα της εικονομαχίας με τέχνη ελληνική. Με την πτώση του πολιτιστικού μας κέντρου το 1453, την άλωση της Κωνσταντινούπολης, προστίθεται ένα νέο ρήγμα στην ιστορία μας. Πολλοί άνθρωποι του πνεύματος και των τεχνών εγκαταλείπουν την σκλαβωμένη από τους Τούρκους Πατρίδα και καταφεύγουν σε μέρη περισσότερο ελεύθερα, στην Κρήτη, στην Βενετία και αλλού. Είτε μένοντας εκεί είτε στην σκλαβωμένη Ελλάδα, λειτουργούν πλέον την τέχνη τους με τρόπο διαφορετικό.Ο μεταβυζαντινός ζωγράφος ιστορεί τα ίδια γεγονότα με ένα επιπλέον στοιχείο, τον -νόστο, ένα στοιχείο αρμονικό με τα ιστορούμενα. "Ουκ έχομεν ωδε μένουσαν πόλιν αλλά την μέλλουσαν επιζητούμεν".
Ο Θεοφάνης ο Κρητικός φαίνεται να 'ναι ο πρώτος ολοκληρωμένος συνεχιστής των παλαιών μαστόρων. Φέρει το πνεύμα τους χωρίς να μιμείται την εποχή τους. Ζωγραφίζει -σταυροαναστάσιμα- μέσα στο πνεύμα της ορθόδοξης λατρείας. Η χαρμολύπη, το γνησιότερο αίσθημα της πίστεώς μας διαπνέει όλη του την ζωγραφική. Το ολοκληρωμένο του έργο που το απαντούμε από τον 'Αγιο Νικόλαο Αναπαυσά (1527) στον 'Αγιο Νικόλαο της Μονής Σταυρονικήτα, στο 'Αγιον Όρος (1545/46), τον καθιερώνει σαν πατέρα και διδάσκαλο για τους επόμενους λειτουργούς της τέχνης της εκκλησιαστικής μας ζωγραφικής. Ιστορεί ότι παρέλαβε σε πνεύμα και σε σχήμα, δίνοντας το χρώμα τού- νυν- στα αναλλοίωτα.
Για να γράψετε την κριτική σας θα πρέπει να συνδεθείτε ως χρήστης συμπληρόνωντας την διπλανή φόρμα.. Ξεχάσατε τον κωδικό; Νέος λογαριασμός; |
|