Βιβλία
- Αρχαία Κείμενα
- Βιογραφίες & Μαρτυρίες
- Γλωσσολογία & Σημειολογία
- Γραμματολογία & Λογοτεχνικό Δοκίμιο
- Γυναίκα - Μητρότητα - Εγκυμοσύνη
- Διατροφή, Βότανα & Υγεία
- Δίκαιο
- Εγκυκλοπαίδειες
- Επιστήμες
- Θρησκείες - Θεολογία
- Ιατρική
- Ιστορία
- Κοινωνιολογία - ΜΜΕ - Δημοσιογραφία
- Λαογραφία - Εθνολογία - Οδοιπορικά - Ταξίδια - Ανακαλύψεις
- Λεξικά
- Λογοτεχνία
- Μαγειρική & Οινολογία
- Μελέτες, Δοκίμια
- Μεταφυσική - Εσωτερισμός - Αναζήτηση
- Ξενόγλωσσα
- Οικονομία - Μάνατζμεντ
- Παιδαγωγική Επιστήμη
- Παιδικά & Νεανικά Βιβλία
- Περιοδικά - Κόμικς - Γελοιογραφίες - Χιούμορ
- Πληροφορική
- Πολιτική - Διεθνείς Σχέσεις
- Συμπληρωματική Ιατρική
- Σχολικά Βιβλία Οργανισμού
- Σχολικά Βοηθήματα
- Ταξιδιωτικοί Οδηγοί & Χάρτες
- Τέχνες
- Τεχνολογία
- Φιλοσοφία - Φιλοσοφικό Δοκίμιο
- Φύση - Περιβάλλον - Οικολογία
- Χόμπυ - Αθλητισμός
- Ψυχολογία - Ψυχιατρική - Ψυχανάλυση
ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ
κερδίστε 2,50 €
Εξαντλημένο
Κωδικός είδους : |
006.5778 |
Συγγραφέας : |
||
Εκδότης : |
Διαστάσεις : |
21χ14 |
||
Εξώφυλλο : |
Μαλακό |
Σελίδες : |
323 |
|
Barcode : |
9789608354579 |
ISBN : |
960-8354-57-9 |
|
Ετος κυκλοφορίας : |
2007 |
Περιγραφή
Το κλασικό πλέον έργο "Καθαρότητα και κίνδυνος", γράφτηκε το 1966 και αποτελεί ένα από τα πιο πολυσυζητημένα και διαδεδομένα έργα της Mary Douglas, σημαντικής εκπροσώπου της σύγχρονης βρετανικής κοινωνικής και συμβολικής ανθρωπολογίας. Στο αξιόλογο αυτό βιβλίο, με αναλυτική σαφήνεια και μαχητικότητα η Mary Douglas παρέχει μια συμβολική ερμηνεία των κανόνων της καθαρότητας και μιαρότητας τόσο στις δυτικές όσο και στις μη δυτικές κοινωνίες. Επιχειρώντας την ανάπτυξη μιας γνωστικής θεωρίας της ταξινομικής ανωμαλίας αναλύει τον τρόπο προσέγγισης και κατανόησης του ακάθαρτου και μιαρού στους διάφορους πολιτισμούς. Όπως η ίδια σχολιάζει:"Συνέλαβα τη μεγάλη ιδέα, ότι υπάρχει ενδεχομένως ένας οικουμενικός τρόπος γνωστικής αντιμετώπισης της [ταξινομικής] ανωμαλίας. Αυτό που αντιστέκεται στην ταξινόμηση αποτελεί εμπόδιο, αποτελεί μια πρόκληση στον ταξινομητή. Προκαλεί πνευματική δυσφορία. Εξού και η τάση να κατατάσσονται τα ανώμαλα όντα ως μη-βρώσιμα, και να απαγορεύεται η κατανάλωσή τους. Αυτή είναι και μία από τις κεντρικές θέσεις του βιβλίου, μια θέση σχετικά με το πώς τα πράγματα αντιμετωπίζονται ως ακαθαρσία και ο ορισμός της ακαθαρσίας ως ύλη εκτός τόπου... Το να γνωρίζουμε πώς είναι φτιαγμένος ο κόσμος σημαίνει να γνωρίζουμε σε ποια σημεία οι εύθραυστες γραμμές πρέπει να ενισχυθούν από προσταευτικούς διαχωρισμούς που αφορούν στο φύλο, στην ανθρώπινη φύση, στη ζωϊκότητα, στην ηλικία και στη νεότητα."