close
loading...
close
loading...
close
loading...
Εκδόσεις Μαλλιάρης-Παιδεία
Βιβλιοπροτάσεις
Bazaar Βιβλίου
Νέες Κυκλοφορίες
Best Sellers
Top 100

ΚΑΤΑΝΟΩΝΤΑΣ ΤΙΣ 100 ΓΛΩΣΣΕΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ




14,84 € 13,36 €
κερδίστε 1,48 €
Συνήθως αποστέλλεται εντός 10 εργάσιμων ημερών (προϋπόθεση στοκ προμηθευτή)





Κωδικός είδους :
003.3325
Βάρος :
0.42 kg
Συγγραφέας :
Εκδότης :
Διαστάσεις :
17x24
Εξώφυλλο :
Μαλακό
Σελίδες :
160
Barcode :
9789606865572
ISBN :
978-960-6865-57-2
Ετος κυκλοφορίας :
2012

Περιγραφή

Η ιδέα συγγραφής αυτού του βιβλίου γεννήθηκε μετά την επιστροφή μας, όταν πέντε χρόνια πριν τα βήματά μας μάς οδήγησαν στα κέντρα προσχολικής εκπαίδευσης της πόλης του Reggio Emilia καθώς και στην παράλληλη παρακολούθηση ενός διεθνούς study group στο κέντρο Loris Malaguzzi. Οι εντυπώσεις από την ιδιαίτερη αυτή παιδαγωγική πρακτική ήταν εξαιρετικές. Η μεγαλύτερη πρόκληση του Reggio δεν είναι μόνον η ποιότητα των αισθητικών εμπειριών που παρέχουν στα παιδιά, το αισθητικό περιβάλλον ή η παιδαγωγική τεκμηρίωση η οποία αναφέρεται στις βαθύτερες επιθυμίες, αλλά είναι οι αξίες, οι σχέσεις και η πολιτική βούληση που το στηρίζουν με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί του να φέρουν αυτή την απτή αίσθηση της ελπίδας για το έργο που επιτελούν.
Η μοναδικότητά του έγκειται ακριβώς στην πορεία, τη διαδρομή που έχουν διανύσει τα άτομα, οι ιδέες, οι συνθήκες, οι συγκυρίες, οι αποφάσεις και οι επιλογές. Η παιδαγωγική προσέγγιση του Reggio Emilia αποτελεί ένα δυναμικό αμάλγαμα, που ξεπερνά τα στεγανά της παιδαγωγικής θεωρίας και πράξης, συνταιριάζοντας στην πρακτική της πολιτικές, κοινωνικές και πολιτισμικές αξίες. Οποιαδήποτε βέβαια προσπάθεια αντιγραφής του δεν μπορεί παρά να είναι επιδερμική και να καταλήξει μοιραία σε μιαν επιπόλαια και ρηχή προσέγγιση της πρακτικής του.

Θα θέλαμε λοιπόν να μοιραστούμε με τους αναγνώστες αυτού του βιβλίου, εκπαιδευτικούς, φοιτητές, γονείς, αλλά και τον κάθε ενδιαφερόμενο τα στοιχεία εκείνα που θα τους οδηγήσουν:

- Να παρατηρήσουν τους τρόπους με τους οποίους τα κέντρα αγωγής συνδέονται με την ιστορία και το κοινωνικό πλαίσιο.
- Να εντοπίσουν τα θεωρητικά «δάνεια» στην προσέγγιση του Reggio Emilia και το πώς αυτά ενσωματώνονται και εκφράζονται μέσα από συγκεκριμένες επιλογές και πρακτικές στα δημοτικά κέντρα βρεφικής και νηπιακής αγωγής.
- Να στοχαστούν πώς τα ονόματα των κέντρων αγωγής μπορούν να μετατρα πούν σε οδηγούς για τη δημιουργία ενός εναλλακτικού προτύπου ζωής.
- Να δουν το πώς οι συνεργασίες οδηγούν σε μια παιδαγωγική του διαλόγου για όλη την κοινότητα και να προβληματιστούν αναφορικά με το αντίστοιχο πλαίσιο στον ελληνικό χώρο και πάνω σε πιθανές παιδαγωγικές προτάσεις σε σχέση με αυτό.
- Να κατανοήσουν το πώς εκφράζονται οι παιδαγωγικές αρχές στην αρχιτεκτονική και την οργάνωση του χώρου και ότι ο χώρος υποστηρίζει τις παιδαγωγικές πρακτικές. «Η αισθητική ομορφιά θεωρείται στα προσχολικά κέντρα του Reggio Emilia ως ένα σημαντικό μέρος του σεβασμού προς το παιδί και του μαθησιακού περιβάλλοντος».
- Να αναζητήσουν την ιδέα για περισσότερα ανακυκλώσιμα υλικά κατά το πρότυπο του ReMida ή την εξάπλωση του «αγγίγματος του Μίδα», διότι τα υλικά είναι οι δίαυλοι και οι φορείς των εκατό γλωσσών.
- Να πιστέψουν πως «Οι εκατό γλώσσες των παιδιών», αποτελούν στην πραγματικότητα μια μεταφορά, με σκοπό να δηλωθεί η πληθώρα των εκφραστικών μέσων, με τα οποία ένα παιδί αναπαριστά και εκφράζει ιδέες και συναισθήματα, οι πολλαπλοί τρόποι με τους οποίους κατανοεί τον κόσμο (Bennett, 2001).