Βιβλία
- Αρχαία Κείμενα
- Βιογραφίες & Μαρτυρίες
- Γλωσσολογία & Σημειολογία
- Γραμματολογία & Λογοτεχνικό Δοκίμιο
- Γυναίκα - Μητρότητα - Εγκυμοσύνη
- Διατροφή, Βότανα & Υγεία
- Δίκαιο
- Εγκυκλοπαίδειες
- Επιστήμες
- Θρησκείες - Θεολογία
- Ιατρική
- Ιστορία
- Κοινωνιολογία - ΜΜΕ - Δημοσιογραφία
- Λαογραφία - Εθνολογία - Οδοιπορικά - Ταξίδια - Ανακαλύψεις
- Λεξικά
- Λογοτεχνία
- Μαγειρική & Οινολογία
- Μελέτες, Δοκίμια
- Μεταφυσική - Εσωτερισμός - Αναζήτηση
- Ξενόγλωσσα
- Οικονομία - Μάνατζμεντ
- Παιδαγωγική Επιστήμη
- Παιδικά & Νεανικά Βιβλία
- Περιοδικά - Κόμικς - Γελοιογραφίες - Χιούμορ
- Πληροφορική
- Πολιτική - Διεθνείς Σχέσεις
- Συμπληρωματική Ιατρική
- Σχολικά Βιβλία Οργανισμού
- Σχολικά Βοηθήματα
- Ταξιδιωτικοί Οδηγοί & Χάρτες
- Τέχνες
- Τεχνολογία
- Φιλοσοφία - Φιλοσοφικό Δοκίμιο
- Φύση - Περιβάλλον - Οικολογία
- Χόμπυ - Αθλητισμός
- Ψυχολογία - Ψυχιατρική - Ψυχανάλυση
Ο ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΙ
κερδίστε 0,95 €
Διαθέσιμο - Συνήθως αποστέλλεται σε 1 με 5 εργάσιμες ημέρες
Κωδικός είδους : |
005.2173 |
Βάρος : |
0.22 kg |
|
Συγγραφέας : |
Εκδότης : |
|||
Διαστάσεις : |
18χ12 |
Εξώφυλλο : |
Μαλακό |
|
Σελίδες : |
196 |
Barcode : |
9789603540072 |
|
ISBN : |
960-354-007-2 |
Ετος κυκλοφορίας : |
1995 |
Περιγραφή
"Αρχή δε τοι ήμισυ παντός", "η αρχή είναι το ήμισυ του παντός": έτσι διατυπώνεται ένα από τα παραδοξότερα αποφθέγματα τα οποία οι πυθαγόρειοι αποκαλούσαν όμοια, συνοψίζοντας σ' αυτά το όραμά τους για την ύπαρξη, υπό συμβολική και συχνά αινιγματική μορφή. Εάν το πάρουμε κατά λέξη -και η ελληνική λέξη εδώ δεν είναι ουδέτερη: αρχή, η "έναρξη" και η "κυριαρχία" των πάντων- θα πρέπει να παραδεχθούμε ότι η σκέψη του Πυθαγόρα κυριαρχεί στο ήμισυ της δυτικής σκέψης, μιας σκέψης που έχει ταυτισθεί προοδευτικά με την οικουμενικότητα. Ή μπορεί και η όλη δυτική σκέψη να τελεί υπό την ηγεμονία της αρχής, έστω και αν ο Πυθαγόρας δεν τόλμησε να διαβεί ένα τέτοιο όριο και να θίξει έτσι τους θεούς. Αν αληθεύει ότι η φιλοσοφία συνιστά, από τον Πλάτωνα ως τον Χάιντεγκερ και από τον Σπινόζα ως τον Χέγκελ, το μοναδικό εκείνο πεδίο όπου η σκέψη έρχεται αντιμέτωπη με την ολότητα του είναι, τότε το σύνολο του στοχασμού αυτού εγγράφεται κατ' ανάγκην στη σφαίρα επιρροής εκείνου που πρώτος έφερε τον τίτλο του "φιλοσόφου".
Για να γράψετε την κριτική σας θα πρέπει να συνδεθείτε ως χρήστης συμπληρόνωντας την διπλανή φόρμα.. Ξεχάσατε τον κωδικό; Νέος λογαριασμός; |
|