Βιβλία
- Αρχαία Κείμενα
- Βιογραφίες & Μαρτυρίες
- Γλωσσολογία & Σημειολογία
- Γραμματολογία & Λογοτεχνικό Δοκίμιο
- Γυναίκα - Μητρότητα - Εγκυμοσύνη
- Διατροφή, Βότανα & Υγεία
- Δίκαιο
- Εγκυκλοπαίδειες
- Επιστήμες
- Θρησκείες - Θεολογία
- Ιατρική
- Ιστορία
- Κοινωνιολογία - ΜΜΕ - Δημοσιογραφία
- Λαογραφία - Εθνολογία - Οδοιπορικά - Ταξίδια - Ανακαλύψεις
- Λεξικά
- Λογοτεχνία
- Μαγειρική & Οινολογία
- Μελέτες, Δοκίμια
- Μεταφυσική - Εσωτερισμός - Αναζήτηση
- Ξενόγλωσσα
- Οικονομία - Μάνατζμεντ
- Παιδαγωγική Επιστήμη
- Παιδικά & Νεανικά Βιβλία
- Περιοδικά - Κόμικς - Γελοιογραφίες - Χιούμορ
- Πληροφορική
- Πολιτική - Διεθνείς Σχέσεις
- Συμπληρωματική Ιατρική
- Σχολικά Βιβλία Οργανισμού
- Σχολικά Βοηθήματα
- Ταξιδιωτικοί Οδηγοί & Χάρτες
- Τέχνες
- Τεχνολογία
- Φιλοσοφία - Φιλοσοφικό Δοκίμιο
- Φύση - Περιβάλλον - Οικολογία
- Χόμπυ - Αθλητισμός
- Ψυχολογία - Ψυχιατρική - Ψυχανάλυση
Περιγραφή
Η Πινακοθήκη Μποργκέζε ανεγέρθη μεταξύ 1613 και 1620 στους μεγάλους κήπους έξω από την Πόρτα Πιντσάνα, ως προαστιακή κατοικία, με προορισμό να φιλοξενήσει τη συλλογή του καρδινάλιου Σκιπίωνα Μπροργκέζε, παθιασμένου και καλλιεργημένου συλλέκτη έργων τέχνης. Αρχικά ο καρδινάλιος συγκέντρωσε εκεί ένα σύνολο γλυπτών της ρωμαϊκής αρχαιότητας. Πολύ σύντομα, χάρη στην ικανότητά του να αναγνωρίζει τους άξιους καλλιτέχνες, διεύρυνε τη συλλογή του με πραγματικά σπουδαία έργα της ιταλική Αναγέννησης -"Θεϊκός και βέβηλος έρωτας" του Τιτσιάνο, "Δανάη" του Κορέτζο, "Η αποκαθήλωση" του Ραφαήλ- και αριστουργήματα του Ρούμπενς, του Ντομενικίνο και του ρωμαϊκού μπαρόκ. Σήμερα η Πινακοθήκη Μποργκέζε είναι μοναδική ως προς το πλήθος και την αξία των πινάκων του Καραβάτζο και των γλυπτών του Μπερνίνι που φιλοξενεί. Ύστερα από τη σχετικά πρόσφατη ανακαίνιση η έπαυλη ανέκτησε το παλαιό μεγαλείο της, καθώς αρχιτεκτονική, διακόσμηση και εκτιθέμενα έργα ενορχηστρώνονται σε ένα απίστευτα πλούσιο σύνολο, αποτελώντας δημοφιλή προορισμό για επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Ο παρών τόμος παρουσιάζει γύρω στα εξήντα έργα. Επιπλέον ορισμένες σελίδες αφιερώνονται σε δύο αίθουσες -την αίθουσα του Αινεία και του Αγχίση και την αίθουσα του Απόλλωνα και της Δάφνης- στις οποίες τα αρχιτεκτονικά στοιχεία, η επίπλωση και τα έργα που εκτίθενται συνδυάζουν το παλαιό και το νέο και αντανακλούν την τυπική καλαισθησία των Ρωμαίων συλλεκτών του 17ου αιώνα.
Για να γράψετε την κριτική σας θα πρέπει να συνδεθείτε ως χρήστης συμπληρόνωντας την διπλανή φόρμα.. Ξεχάσατε τον κωδικό; Νέος λογαριασμός; |
|