Βιβλία
- Αρχαία Κείμενα
- Βιογραφίες & Μαρτυρίες
- Γλωσσολογία & Σημειολογία
- Γραμματολογία & Λογοτεχνικό Δοκίμιο
- Γυναίκα - Μητρότητα - Εγκυμοσύνη
- Διατροφή, Βότανα & Υγεία
- Δίκαιο
- Εγκυκλοπαίδειες
- Επιστήμες
- Θρησκείες - Θεολογία
- Ιατρική
- Ιστορία
- Κοινωνιολογία - ΜΜΕ - Δημοσιογραφία
- Λαογραφία - Εθνολογία - Οδοιπορικά - Ταξίδια - Ανακαλύψεις
- Λεξικά
- Λογοτεχνία
- Μαγειρική & Οινολογία
- Μελέτες, Δοκίμια
- Μεταφυσική - Εσωτερισμός - Αναζήτηση
- Ξενόγλωσσα
- Οικονομία - Μάνατζμεντ
- Παιδαγωγική Επιστήμη
- Παιδικά & Νεανικά Βιβλία
- Περιοδικά - Κόμικς - Γελοιογραφίες - Χιούμορ
- Πληροφορική
- Πολιτική - Διεθνείς Σχέσεις
- Συμπληρωματική Ιατρική
- Σχολικά Βιβλία Οργανισμού
- Σχολικά Βοηθήματα
- Ταξιδιωτικοί Οδηγοί & Χάρτες
- Τέχνες
- Τεχνολογία
- Φιλοσοφία - Φιλοσοφικό Δοκίμιο
- Φύση - Περιβάλλον - Οικολογία
- Χόμπυ - Αθλητισμός
- Ψυχολογία - Ψυχιατρική - Ψυχανάλυση
ΠΛΑΤΩΝ - ΦΑΙΔΡΟΣ - Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΙΚΟΥ ΕΡΩΤΑ
κερδίστε 7,63 €
Συνήθως αποστέλλεται εντός 10 εργάσιμων ημερών (προϋπόθεση στοκ προμηθευτή)
Περιγραφή
Η πλατωνική θεωρία του προσωπικού έρωτα αναπτύσσεται στον «Φαίδρο». Εδώ, με άξονα την ανάλυση της έλξης προς το κάλλος των ανθρώπινων μορφών, ο Πλάτωνας διερευνά (με τη διαλογική -διαλεκτική του μέθοδο) τα ζητήματα της υφής του έρωτα, καθώς και της φύσης και της σύνθετης δυναμικής της ερωτικής σχέσης. Κατά την πορεία της συλλογιστικής τού φιλοσόφου προβάλλουν με συστηματικό τρόπο στοιχεία της σκέψης του, που ευνοούν την εξέταση των απόψεών του και ως προς τα ειδικά και κρίσιμα θέματα της ηδονής, της ετερότητας και της ανταπόκρισης στον έρωτα, του χαρακτήρα και της συμπεριφοράς των δύο συντρόφων και της πρακτικής εξέλιξης του ερωτικού δεσμού. Για τον Πλάτωνα η ιδιαιτερότητα της έλξης που ασκεί η παρουσία μιας ανθρώπινης μορφής, συνίσταται στο ότι εξατομικεύει τη διάσταση του ωραίου, η οποία εκφράζει την προτίμηση του όντος που καταλαμβάνεται από τον έρωτα. Πρόκειται για έναν πόθο σωματικής αμεσότητας, αλλά μεταφυσικής προέλευσης, στο βαθμό που το ερωμένο πρόσωπο είναι ο φορέας της αντανάκλασης του ιδεατού κάλλους, από το οποίο γοητεύτηκε, ατενίζοντάς το, η ψυχή εκείνου που ερωτεύεται (του ερώντος), κατά τη μη ένσαρκη ζωή της. Ο πρώτος αυτός προσδιορισμός της ερωτικής συγκίνησης υποβάλλει τον προσανατολισμό της Πλατωνικής προβληματικής: Ο οντολογικός πυρήνας του ερωτικού φαινομένου θα πρέπει να αναζητηθεί σε ένα χώρο υπερβατικότητας όπου η ατομική ψυχή, αυτονομημένη από την υλικότητα του σώματος, έλκεται από τη θέα της ιδεατής ομορφιάς· έτσι εκδηλώνεται πρωτογενώς η ορμή προς το κάλλος.Εισαγωγή,μετάφραση,σημειώσειςσχόλια:
Παναγιώτης Ο.Δοϊκος.
Πρόλογος:Δημήτρηε Ν.Λαμπρέλλης.