close
loading...
close
loading...
close
loading...
Εκδόσεις Μαλλιάρης-Παιδεία
Βιβλιοπροτάσεις
Bazaar Βιβλίου
Νέες Κυκλοφορίες
Best Sellers
Top 100

ΣΜΥΡΝΗ (1870-1922) ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ - Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ




45,00 € 40,50 €
κερδίστε 4,50 €
Συνήθως αποστέλλεται σε 2 με 7 εργάσιμες ημέρες





Κωδικός είδους :
106.0100
Βάρος :
0.964 kg
Συγγραφέας :
Εκδότης :
Διαστάσεις :
21x28
Εξώφυλλο :
Μαλακό
Σελίδες :
272
Barcode :
9789601226408
ISBN :
978-960-12-2640-8
Ετος κυκλοφορίας :
2023

Περιγραφή

Eπισκέφθηκα τη Σμύρνη για πρώτη φορά το 1995. Χωρίς να έχω οικογενειακή σχέση με τον μικρασιατικό ελληνισμό, βρέθηκα εκεί ως βασικός συνεργάτης του τριετούς προγράμματος της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας Καταγραφή των ελληνικών αρχιτεκτονικών μνημείων και συνόλων στη Βαλκανική χερσόνησο και τον ευρύτερο χώρο της Ανατολικής Μεσογείου, 19ος-20ός αιώνας. Α΄ Φάση: Κωνσταντινούπολη, Σμύρνη, Κάιρο, Αλεξάνδρεια (Επιστημονικός υπεύθυνος: Αλεξάνδρα Καραδήμου-Γερόλυμπου, καθη- γήτρια ΑΠΘ).
Σε σύγκριση με τις άλλες τρεις πόλεις του προγράμματος η Σμύρνη δεν είχε να παρουσιάσει εκ πρώτης όψεως μια εξίσου εντυπωσιακή αρχιτεκτονική… Κάθε μέρα όμως που περνούσε προσέθετε νέα στοιχεία στο παλίμψηστο της χαμένης εικόνας της, την οποία προσπαθούσαμε να ανασυνθέσουμε μέσα από χάρτες, φωτογραφίες, και τις διηγήσεις των λίγων Ελλήνων που είχαν παραμείνει στην πόλη ως ξένοι υπήκοοι και έζησαν την πορεία του μετασχηματισμού της άλλοτε κοσμοπολίτικης πολιτείας στην εθνοτικά ομοιογενή πόλη της δεκαετίας του 1990. Εκτός όμως από τα νέα στοιχεία που σταδιακά συμπλήρωναν τη χαμένη εικόνα, η περιδιάβαση στις γειτονιές που δεν κάηκαν και δεν υπέκυψαν στην ανοικοδόμηση του ’60 και του ’70, με ζωντανά ακόμη κάποια διακριτικά της ταυτότητας των ιδιοκτητών τους, και η περιορισμένη χρήση της αναψυχής -σε αντίθεση με τη σημερινή εικόνα- διατήρησαν μια ακαθόριστη αίσθηση για το τι συνέβαινε στους ίδιους αυτούς δρόμους, «στα μπουλβάρια και τα σοκάκια» της Σμύρνης που τριγύριζε «ώρες ολόκληρες» ο ήρωας της Δ. Σωτηρίου και πριν κοιμηθεί της έλεγε: «Είσαι όμορφη, το ξέρεις; Είσαι πολύ όμορφη!». Τα ίχνη αυτής της ομορφιάς αναζητήσαμε στην Πούντα (Αλσαντζάκ), στον Πάνω Μαχαλά, στις εγκαταλελειμμένες εκκλησίες, στην αγορά, και αισθανθήκαμε την ασφάλεια και τη γοητεία του οικείου χώρου. […] (Από τον πρόλογο του συγγραφέα)