Βιβλία
- Αρχαία Κείμενα
- Βιογραφίες & Μαρτυρίες
- Γλωσσολογία & Σημειολογία
- Γραμματολογία & Λογοτεχνικό Δοκίμιο
- Γυναίκα - Μητρότητα - Εγκυμοσύνη
- Διατροφή, Βότανα & Υγεία
- Δίκαιο
- Εγκυκλοπαίδειες
- Επιστήμες
- Θρησκείες - Θεολογία
- Ιατρική
- Ιστορία
- Κοινωνιολογία - ΜΜΕ - Δημοσιογραφία
- Λαογραφία - Εθνολογία - Οδοιπορικά - Ταξίδια - Ανακαλύψεις
- Λεξικά
- Λογοτεχνία
- Μαγειρική & Οινολογία
- Μελέτες, Δοκίμια
- Μεταφυσική - Εσωτερισμός - Αναζήτηση
- Ξενόγλωσσα
- Οικονομία - Μάνατζμεντ
- Παιδαγωγική Επιστήμη
- Παιδικά & Νεανικά Βιβλία
- Περιοδικά - Κόμικς - Γελοιογραφίες - Χιούμορ
- Πληροφορική
- Πολιτική - Διεθνείς Σχέσεις
- Συμπληρωματική Ιατρική
- Σχολικά Βιβλία Οργανισμού
- Σχολικά Βοηθήματα
- Ταξιδιωτικοί Οδηγοί & Χάρτες
- Τέχνες
- Τεχνολογία
- Φιλοσοφία - Φιλοσοφικό Δοκίμιο
- Φύση - Περιβάλλον - Οικολογία
- Χόμπυ - Αθλητισμός
- Ψυχολογία - Ψυχιατρική - Ψυχανάλυση
ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
κερδίστε 1,35 €
Συνήθως αποστέλλεται εντός 10 εργάσιμων ημερών (προϋπόθεση στοκ προμηθευτή)
Κωδικός είδους : |
003.1387 |
Βάρος : |
0.356 kg |
|
Συγγραφέας : |
Εκδότης : |
|||
Διαστάσεις : |
21χ14 |
Εξώφυλλο : |
Μαλακό |
|
Σελίδες : |
230 |
ISBN : |
960-310-297-0 |
|
Ετος κυκλοφορίας : |
2003 |
Περιγραφή
Η θρησκεία ως φορέας συλλογικού νοήματος αποτελεί στοιχείο της παράδοσης που κληροδοτείται από τη μία γενιά στην άλλη. Πολλοί είναι εκείνοι που πίστεψαν ότι με την πάροδο του χρόνου και την εξέλιξη των κοινωνιών, η επιρροή της θρησκείας θα αμβλυνόταν σταδιακά. Ωστόσο η θρησκεία ως κοινωνικό φαινόμενο επιδεικνύει εντυπωσιακή αντοχή και σε αρκετές περιπτώσεις εξακολουθεί να αποτελεί στοιχείο προσδιορισμού συλλογικών ταυτοτήτων, παρά την πρόοδο της επιστήμης και του πολιτισμού.Η σχέση θρησκείας και πολιτικής στις σύγχρονες κοινωνίες είναι ένα από τα ζητήματα που αναδεικνύουν τις αντινομίες του νεωτερικού προγράμματος· στοιχείο που εκφράζεται με ιδιαίτερη ένταση στα εκπαιδευτικά συστήματα. Αν και αίτημα της νεωτερικότητας υπήρξε η ιδιωτικοποίηση της θρησκείας, σε πολλές περιπτώσεις στην Ευρώπη οι εκπαιδευτικοί θεσμοί παγιώνουν την κυρίαρχη θέση της θρησκείας στη δημόσια σφαίρα. Το ελληνικό σχολείο, μάλιστα, αποτελεί ακραία περίπτωση θρησκευτικού κατηχισμού.
Το βιβλίο αυτό επιχειρεί να αποτελέσει μια μικρή συμβολή στη διερεύνηση της σύνθετης σχέσης σχολείο και θρησκείας. Η σχέση αυτή προβάλλει κρίσιμα ερωτήματα για την ποιότητα της δημοκρατίας και του πολιτισμού, τα οποία οφείλουν να απασχολήσουν το δημόσιο διάλογο.
- Είναι δικαίωμα της ιστορικά διαμορφωμένης πλειοψηφίας να επιβάλει τις θρησκευτικές της πεποιθήσεις μέσω του σχολείου;
- Συνιστά η απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών σεβασμό της θρησκευτικής ετερότητας;
- Προσιδιάζει στη φύση των Θρησκευτικών, όπως αυτά διδάσκονται στο ελληνικό σχολείο, η συμβατική ιδιότητα του μαθήματος;
- Ποιες πρακτικές ακολουθούνται πάνω στα ζητήματα αυτά σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες;