Βιβλία
- Αρχαία Κείμενα
- Βιογραφίες & Μαρτυρίες
- Γλωσσολογία & Σημειολογία
- Γραμματολογία & Λογοτεχνικό Δοκίμιο
- Γυναίκα - Μητρότητα - Εγκυμοσύνη
- Διατροφή, Βότανα & Υγεία
- Δίκαιο
- Εγκυκλοπαίδειες
- Επιστήμες
- Θρησκείες - Θεολογία
- Ιατρική
- Ιστορία
- Κοινωνιολογία - ΜΜΕ - Δημοσιογραφία
- Λαογραφία - Εθνολογία - Οδοιπορικά - Ταξίδια - Ανακαλύψεις
- Λεξικά
- Λογοτεχνία
- Μαγειρική & Οινολογία
- Μελέτες, Δοκίμια
- Μεταφυσική - Εσωτερισμός - Αναζήτηση
- Ξενόγλωσσα
- Οικονομία - Μάνατζμεντ
- Παιδαγωγική Επιστήμη
- Παιδικά & Νεανικά Βιβλία
- Περιοδικά - Κόμικς - Γελοιογραφίες - Χιούμορ
- Πληροφορική
- Πολιτική - Διεθνείς Σχέσεις
- Συμπληρωματική Ιατρική
- Σχολικά Βιβλία Οργανισμού
- Σχολικά Βοηθήματα
- Ταξιδιωτικοί Οδηγοί & Χάρτες
- Τέχνες
- Τεχνολογία
- Φιλοσοφία - Φιλοσοφικό Δοκίμιο
- Φύση - Περιβάλλον - Οικολογία
- Χόμπυ - Αθλητισμός
- Ψυχολογία - Ψυχιατρική - Ψυχανάλυση
ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΥΨΗΛΟ - Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΤΟΥ REMBRANDT
κερδίστε 1,60 €
Συνήθως αποστέλλεται εντός 10 εργάσιμων ημερών (προϋπόθεση στοκ προμηθευτή)
Κωδικός είδους : |
007.6578 |
Βάρος : |
0.35 kg |
|
Συγγραφέας : |
Εκδότης : |
|||
Διαστάσεις : |
16x23 |
Εξώφυλλο : |
Μαλακό |
|
Σελίδες : |
144 |
Barcode : |
9786185027964 |
|
ISBN : |
978-618-5027-96-4 |
Ετος κυκλοφορίας : |
2019 |
Περιγραφή
Γιατί ο Rembrandt εξακολουθεί να μας αφορά; Πώς εξηγείται το αδιάλειπτο ενδιαφέρον των θεατών για το έργο του; Γιατί ακόμα και από ιστορικούς της τέχνης έχει θεωρηθεί ότι ο Rembrandt απεικονίζει «την ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης» και απασχολεί για τη συναισθηματική δύναμη της τέχνης του;Μια πρώτη απάντηση στο ερώτημα αυτό συνδέεται με την αληθοφανή απεικόνιση του δράματος, η οποία προκαλεί την άμεση συναισθηματική απόκριση του θεατή. Ο Rembrandt μοιάζει να ζωγραφίζει τη ζωή όπως την παρατηρεί. Ταυτόχρονα, τη ζωγραφίζει στη μέγιστη έντασή της, είτε αυτό περικλείει τον τρόμο και τη βιαιότητα, είτε την έκπληξη, είτε το δέος. Ο τρόπος με τον οποίο επιτυγχάνεται η αποτύπωση αυτών των οριακών συναισθημάτων συναρτάται σε μεγάλο βαθμό με τη διαχείριση της ύλης, δηλαδή του χρώματος. Η έξαρση του χρωματικού υλικού αποδίδει την έκσταση των εικονιζόμενων και οδηγεί την εκστατική απόκριση του θεατή. Αυτή η υπερβολική αποτύπωση ακραίων εμπειριών μπορεί να μεταφραστεί ως το υψηλό, το «δυσεξάλειπτο», είναι ο Ωκεανός, «οι κρατήρες της Αίτνας που ξεχύνουν ποτάμια», είναι το «θεϊκότερο εν συγκρίσει προς εμάς» του Λογγίνου, είναι αυτό «το οποίο επιστρέφει πάλι στη σκέψη μας, το οποίο... είναι αδύνατον να βγάλουμε από το μυαλό μας». (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
«Αν θέλει κανείς να κερδίσει τιμή σε αυτή την τόσο ευγενή τέχνη, πρέπει να μεταμορφωθεί εντελώς σε ηθοποιό... Θα αποκομίσετε τα ίδια οφέλη, αν υποδυθείτε τα συναισθήματα που έχετε στο μυαλό σας, κατά προτίμηση μπροστά από έναν καθρέφτη, ώστε να είστε ηθοποιοί και θεατές ταυτόχρονα». (Samuel van Hoogstraten)
«Δεν θαυμάζεις πώς προσπαθεί να συνενώσει σε ενιαίο όλον την ψυχή και το σώμα, την ακοή και την ομιλία, τα μάτια και το χρώμα της... ενώ την ίδια στιγμή, μέσα από σειρά αντιθέσεων, παγώνει και καίγεται, παραλογίζεται και σωφρονεί, έχει θάρρος και φοβάται;» (Λογγίνος για τη Σαπφώ)