Βιβλία
- Αρχαία Κείμενα
- Βιογραφίες & Μαρτυρίες
- Γλωσσολογία & Σημειολογία
- Γραμματολογία & Λογοτεχνικό Δοκίμιο
- Γυναίκα - Μητρότητα - Εγκυμοσύνη
- Διατροφή, Βότανα & Υγεία
- Δίκαιο
- Εγκυκλοπαίδειες
- Επιστήμες
- Θρησκείες - Θεολογία
- Ιατρική
- Ιστορία
- Κοινωνιολογία - ΜΜΕ - Δημοσιογραφία
- Λαογραφία - Εθνολογία - Οδοιπορικά - Ταξίδια - Ανακαλύψεις
- Λεξικά
- Λογοτεχνία
- Μαγειρική & Οινολογία
- Μελέτες, Δοκίμια
- Μεταφυσική - Εσωτερισμός - Αναζήτηση
- Ξενόγλωσσα
- Οικονομία - Μάνατζμεντ
- Παιδαγωγική Επιστήμη
- Παιδικά & Νεανικά Βιβλία
- Περιοδικά - Κόμικς - Γελοιογραφίες - Χιούμορ
- Πληροφορική
- Πολιτική - Διεθνείς Σχέσεις
- Συμπληρωματική Ιατρική
- Σχολικά Βιβλία Οργανισμού
- Σχολικά Βοηθήματα
- Ταξιδιωτικοί Οδηγοί & Χάρτες
- Τέχνες
- Τεχνολογία
- Φιλοσοφία - Φιλοσοφικό Δοκίμιο
- Φύση - Περιβάλλον - Οικολογία
- Χόμπυ - Αθλητισμός
- Ψυχολογία - Ψυχιατρική - Ψυχανάλυση
ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ: ΟΜΙΛΙΑ - ΛΟΓΟΣ
κερδίστε 3,18 €
Συνήθως αποστέλλεται εντός 10 εργάσιμων ημερών (προϋπόθεση στοκ προμηθευτή)
Κωδικός είδους : |
006.9137 |
Βάρος : |
0.783 kg |
|
Συγγραφέας : |
Εκδότης : |
|||
Διαστάσεις : |
14x21 |
Εξώφυλλο : |
Μαλακό |
|
Σελίδες : |
614 |
Barcode : |
9789602672570 |
|
ISBN : |
978-960-267-257-0 |
Ετος κυκλοφορίας : |
2020 |
Περιγραφή
Το κύρηγμα της Εκκλησίας διαμορφώθηκε μέσα στην ελληνιστική οικουμένη, όπου εξαπλώθηκε κατά τους τέσσερις πρώτους αιώνες. Από τη Συναγωγή προσέλαβε την ερμηνευτική αρχή "η Γραφή ερμηνεύει τη Γραφή", από τον πολιτιστικό περίγυρο την ελληνιστική Κοινή και τους εκφραστικούς τρόπους, που χρησιμοποιούσαν στην προφορική τους διδασκαλία οι Κυνικοί. Η ποιμαντική ανάγκη το ευαγγέλιο της χάριτος και της αληθείας να προσεγγίσει τους ισχυρούς ρήτορες και φιλοσόφους της εποχής επέβαλε μία γλωσσική πολιτική, που προσδιόρισε την τελική μορφή που πήρε η ομιλία, ως νέο λογοτεχνικό είδος: το περιεχόμενό της είναι πάντοτε το μήνυθα της εν Χριστώ σωτηρίας, όμως το ύφος της προσαρμόστηκε στις απαιτήσεις του αττικισμού και της επιδεικτικής ρητορείας. Οι Καππαδόκες και ο Ιωάννς ο Χρυσόστομος με τις ομιλίες τους πρόσφεραν δείγματα θαυμαστού γλωσσικού ύφους, που περιέβαλε τη δοξαστική εμπειρική βίωση του Ευαγγελίου και τον βαθύ θεολογικό τους στοχασμό. Η ομιλία μεταφέρθηκε στη Δύση από ελληνομαθείς λατίνους μεγάλους Διδασκάλους, όπου διατηρήθηκε την πρώτη χιλιετία, όμως από την επίδραση του σχολαστικισμού καλλιεργήθηκε στη συνέχεια ο θεματικός λόγος (sermo modernus), ο οποίος στηρίχθηκε στη δικανική ρητορεία και τη διαλεκτική. Ο Λούθηρος επέστρεψε στην ομιλία του πρώιμου χριστιανισμού, ο Μελάγχθων και οι άλλοι Μεταρρυθμιστές προτίμησαν τον λόγο, όπως και η Νέα Οθωμανική που ανέπτυξαν οι Ιησουίτες στην Αντιμεταρρύθμιση. Κατά την Οθωμανική περίοδο στην υπόδουλη νοτιοανατολική Ευρώπη ο θεματικός λόγος εισήχθη με τους σπουδαστές στα Καθολικά πανεπιστήμια της Ιταλίας, οι οποίοι συνέγραψαν μία πληθώρα από εγχειρίδια ρητορικής και βοηθημάτων για το κήρυγμα. Την ίδια περίοδο στον ελληνόφωνο χώρο συνυπάρχει ο θεματικός λόγος, η πατερική ομιλία και η διδαχή, μια απλουστευμένη μορφή της ομιλίας, με ενισχυμένη κατηχητική διδασκαλία για τη στήριξη των υπόδουλων και τη θωράκιση τους από τους κινδύνους του λατινικού προσηλυτισμού και του εξισλαμισμού.
Για να γράψετε την κριτική σας θα πρέπει να συνδεθείτε ως χρήστης συμπληρόνωντας την διπλανή φόρμα.. Ξεχάσατε τον κωδικό; Νέος λογαριασμός; |
|