Βιβλία
- Αρχαία Κείμενα
- Βιογραφίες & Μαρτυρίες
- Γλωσσολογία & Σημειολογία
- Γραμματολογία & Λογοτεχνικό Δοκίμιο
- Γυναίκα - Μητρότητα - Εγκυμοσύνη
- Διατροφή, Βότανα & Υγεία
- Δίκαιο
- Εγκυκλοπαίδειες
- Επιστήμες
- Θρησκείες - Θεολογία
- Ιατρική
- Ιστορία
- Κοινωνιολογία - ΜΜΕ - Δημοσιογραφία
- Λαογραφία - Εθνολογία - Οδοιπορικά - Ταξίδια - Ανακαλύψεις
- Λεξικά
- Λογοτεχνία
- Μαγειρική & Οινολογία
- Μελέτες, Δοκίμια
- Μεταφυσική - Εσωτερισμός - Αναζήτηση
- Ξενόγλωσσα
- Οικονομία - Μάνατζμεντ
- Παιδαγωγική Επιστήμη
- Παιδικά & Νεανικά Βιβλία
- Περιοδικά - Κόμικς - Γελοιογραφίες - Χιούμορ
- Πληροφορική
- Πολιτική - Διεθνείς Σχέσεις
- Συμπληρωματική Ιατρική
- Σχολικά Βιβλία Οργανισμού
- Σχολικά Βοηθήματα
- Ταξιδιωτικοί Οδηγοί & Χάρτες
- Τέχνες
- Τεχνολογία
- Φιλοσοφία - Φιλοσοφικό Δοκίμιο
- Φύση - Περιβάλλον - Οικολογία
- Χόμπυ - Αθλητισμός
- Ψυχολογία - Ψυχιατρική - Ψυχανάλυση
ΦΟΡΜΑ -Η ΟΠΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ
κερδίστε 3,00 €
Εξαντλημένο
Κωδικός είδους : |
012.4924 |
Βάρος : |
0.456 kg |
|
Συγγραφέας : |
Εκδότης : |
|||
Διαστάσεις : |
25χ25 |
Εξώφυλλο : |
Μαλακό |
|
Σελίδες : |
97 |
Barcode : |
9789602104637 |
|
ISBN : |
960-210-463-5 |
Ετος κυκλοφορίας : |
2003 |
Περιγραφή
Η αντίληψή μας για τον σύγχρονο σχεδιασμό βασίζεται στην κατανόηση του τρόπου που αυτός οπτικοποιείται μέσα από τις διαφορετικές εκφάνσεις της φόρμας.Η κατανόηση της φόρμας, αλλά και της διανοητικής και συναισθηματικής αίσθησης που μας προκαλεί, είναι εμπειρία άρρηκτα δεμένη με το φαινόμενο της ζωής. 'Αλλωστε, μόνο διαμέσου αυτής της εμπειρίας καταλαβαίνουμε την ευρύτερη έννοια τού σχεδιασμού. Ώπως τόνιζε, ήδη από το 1923 ο Vasilii Kandinsky: "Οι νόμοι οι διαχωρισμένοι και προικισμένοι με αυτόνομη ζωή των δύο μεγάλων βασιλείων, της τέχνης και της φύσης, θα μας οδηγήσουν στην κατανόηση του καθολικού νόμου της σύνθεσης του σύμπαντος και θα φωτίσουν την αυτόνομη συμμετοχή και των δύο σε μια υψηλότερη συνθετική τάξη". Ο Johannes Itten μιλάει πολύ συχνά για υποκειμενική διαίσθηση όσον αφορά τη δημιουργική διαδικασία αλλά και για κάποιες αντικειμενικές αισθητικές αξίες που προέρχονται από την εμπειρία και την παρατήρηση. "Οι διδασκαλίες και οι θεωρίες είναι καλές για τις ώρες της αδυναμίας. Στις ώρες της δύναμης τα προβλήματα λύνονται μέσω της διαίσθησης, σαν από μόνα τους [...] Εάν θέλουμε όμως να απελευθερωθούμε από τον υποκειμενικό περιορισμό, μπορούμε να το καταφέρουμε μόνο μέσω της επιστήμης και της γνώσης των αντικειμενικών θεμελιωδών νόμων".
Ο προβληματισμός για την καθολική ισχύ αντικειμενικών θεμελιωδών νόμων στο πεδίο των καλών αλλά και των εφαρμοσμένων τεχνών, αποκτά ιδιαίτερη αξία στην εποχή μας όπου τα πάντα μπορεί να είναι αποδεκτά ως καλλιτεχνική διαδικασία, γεγονός που αυτόματα καθιστά την αξιολόγησή τους πιο δύσκολη. Σε μια εποχή όπου τα όρια μεταξύ των επιμέρους τεχνών είναι δυσδιάκριτα· σε μια εποχή όπου οι εφαρμοσμένες τέχνες διεκδικούν τις ιδιαίτερες σταθερές αισθητικές και θεωρητικές τους αξίες, ώστε να μην ετεροκαθορίζονται ούτε ως "καλλιτεχνικές" ούτε ως "διακοσμητικές"· σε μια εποχή όπου η φόρμα έχει εμπλακεί σε μία περιπέτεια αυτονόμησης από τους αισθητικούς κανόνες που ίσχυαν για ό,τι ονομάζουμε "καθαρή ζωγραφική", "καθαρή γλυπτική" ή "καθαρ
Για να γράψετε την κριτική σας θα πρέπει να συνδεθείτε ως χρήστης συμπληρόνωντας την διπλανή φόρμα.. Ξεχάσατε τον κωδικό; Νέος λογαριασμός; |
|