Βιβλία
- Αρχαία Κείμενα
- Βιογραφίες & Μαρτυρίες
- Γλωσσολογία & Σημειολογία
- Γραμματολογία & Λογοτεχνικό Δοκίμιο
- Γυναίκα - Μητρότητα - Εγκυμοσύνη
- Διατροφή, Βότανα & Υγεία
- Δίκαιο
- Εγκυκλοπαίδειες
- Επιστήμες
- Θρησκείες - Θεολογία
- Ιατρική
- Ιστορία
- Κοινωνιολογία - ΜΜΕ - Δημοσιογραφία
- Λαογραφία - Εθνολογία - Οδοιπορικά - Ταξίδια - Ανακαλύψεις
- Λεξικά
- Λογοτεχνία
- Μαγειρική & Οινολογία
- Μελέτες, Δοκίμια
- Μεταφυσική - Εσωτερισμός - Αναζήτηση
- Ξενόγλωσσα
- Οικονομία - Μάνατζμεντ
- Παιδαγωγική Επιστήμη
- Παιδικά & Νεανικά Βιβλία
- Περιοδικά - Κόμικς - Γελοιογραφίες - Χιούμορ
- Πληροφορική
- Πολιτική - Διεθνείς Σχέσεις
- Συμπληρωματική Ιατρική
- Σχολικά Βιβλία Οργανισμού
- Σχολικά Βοηθήματα
- Ταξιδιωτικοί Οδηγοί & Χάρτες
- Τέχνες
- Τεχνολογία
- Φιλοσοφία - Φιλοσοφικό Δοκίμιο
- Φύση - Περιβάλλον - Οικολογία
- Χόμπυ - Αθλητισμός
- Ψυχολογία - Ψυχιατρική - Ψυχανάλυση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ - ΤΡΙΑΝΤΑ ΟΚΤΩ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 1961 - 1999
κερδίστε 1,38 €
Συνήθως αποστέλλεται εντός 10 εργάσιμων ημερών (προϋπόθεση στοκ προμηθευτή)
Κωδικός είδους : |
119.0726 |
Βάρος : |
0.6 kg |
|
Συγγραφέας : |
Εκδότης : |
|||
Διαστάσεις : |
17x24 |
Εξώφυλλο : |
Μαλακό |
|
Σελίδες : |
258 |
Barcode : |
9786185494803 |
|
ISBN : |
978-618-5494-80-3 |
Ετος κυκλοφορίας : |
2022 |
Περιγραφή
Το εκπαιδευτικό έργο είναι ένα συνεχές αγώνισμα ανάμεσα στο δέον και στο είναι. Το πρώτο περιέχεται κυρίως στις θεμελιώδεις αρχές της παιδαγωγικής και στις κατευθυντήριες αρχές της αγωγής και της εκπαίδευσης, οι οποίες προσπαθούν να στήσουν το μορφωτικό έργο σε γερά θεμέλια, έτσι ώστε να ικανοποιεί τις βαθύτερες ανάγκες του ανθρώπου. Οι θεμελιώδεις αυτές αρχές συνήθως εκφράζονται μέσα από τα νομοθετικά κείμενα, με αφετηρία το σύνταγμα, που υποστηρίζει ότι η εκπαίδευση πρέπει να πλάθει ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες. Το σύνταγμα και όλοι οι εκπαιδευτικοί νόμοι τονίζουν το δέον, την ηθική διάσταση στα εκπαιδευτικά δρώμενα.Στον αντίποδα κείται το είναι, η πραγματικότητα, που προσγειώνει το δέον σε ανώμαλο έδαφος. Η εκπαίδευση ως κοινωνικός θεσμός σχετίζεται με ανάγκες και ανισότητες, με συγκεκριμένα δεδομένα, που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο πιέζουν και παραμορφώνουν το δέον. Έτσι οι αρχικές προθέσεις του νομοθέτη, που δίνουν στην εκπαίδευση ένα δημοκρατικό χαρακτήρα, όπου έξεστι πάσι το ίσον, κατά τον Θουκυδίδη, σε διαδοχικές φάσεις κολοβώνονται και το τελικό αποτέλεσμα είναι πολύ διαφορετικό από αυτό που προδιαγράφουν οι αρχικές προσδοκίες.
Ενδιάμεσος στον σκληρό αγώνα μεταξύ δέοντος και είναι στέκεται ο δάσκαλος, που αγωνίζεται να βοηθήσει τα άτομα να γίνουν πρόσωπα, να περάσουν δηλαδή από μια κατάσταση, που στηρίζεται στο εγώ, σε μια άλλη που προϋποθέτει, κατά τον Πιαζέ, την αμοιβαιότητα, να συζεύξει το δέον με το είναι. Το έργο του είναι δύσκολο, είναι ψυχοφθόρο αλλά και συναρπαστικό, γιατί είναι υποδειγματικό σε όλες τις πτυχές του.