Βιβλία
- Αρχαία Κείμενα
- Βιογραφίες & Μαρτυρίες
- Γλωσσολογία & Σημειολογία
- Γραμματολογία & Λογοτεχνικό Δοκίμιο
- Γυναίκα - Μητρότητα - Εγκυμοσύνη
- Διατροφή, Βότανα & Υγεία
- Δίκαιο
- Εγκυκλοπαίδειες
- Επιστήμες
- Θρησκείες - Θεολογία
- Ιατρική
- Ιστορία
- Κοινωνιολογία - ΜΜΕ - Δημοσιογραφία
- Λαογραφία - Εθνολογία - Οδοιπορικά - Ταξίδια - Ανακαλύψεις
- Λεξικά
- Λογοτεχνία
- Μαγειρική & Οινολογία
- Μελέτες, Δοκίμια
- Μεταφυσική - Εσωτερισμός - Αναζήτηση
- Ξενόγλωσσα
- Οικονομία - Μάνατζμεντ
- Παιδαγωγική Επιστήμη
- Παιδικά & Νεανικά Βιβλία
- Περιοδικά - Κόμικς - Γελοιογραφίες - Χιούμορ
- Πληροφορική
- Πολιτική - Διεθνείς Σχέσεις
- Συμπληρωματική Ιατρική
- Σχολικά Βιβλία Οργανισμού
- Σχολικά Βοηθήματα
- Ταξιδιωτικοί Οδηγοί & Χάρτες
- Τέχνες
- Τεχνολογία
- Φιλοσοφία - Φιλοσοφικό Δοκίμιο
- Φύση - Περιβάλλον - Οικολογία
- Χόμπυ - Αθλητισμός
- Ψυχολογία - Ψυχιατρική - Ψυχανάλυση
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΣΣΔ
κερδίστε 2,59 €
Εξαντλημένο
Κωδικός είδους : |
003.1426 |
Βάρος : |
0.734 kg |
|
Συγγραφέας : |
Εκδότης : |
|||
Διαστάσεις : |
24χ17 |
Εξώφυλλο : |
Μαλακό |
|
Σελίδες : |
294 |
ISBN : |
960-8353-15-7 |
|
Ετος κυκλοφορίας : |
2003 |
Περιγραφή
Κολχόζ, οκτωβρόπουλο, Λένιν, σφυροδρέπανο, Στάλιν, κολεκτίβα, εργοστάσιο είναι λέξεις -σύμβολα, οι οποίες ενέχουν συγκεκριμένες αρχές και ιδεολογήματα. Είναι όροι πλήρεις νοημάτων και ιδεολογικών επινεύσεων, που τάχθηκαν να θεμελιώσουν μια ιδεολογία, ένα πολιτικό καθεστώς, ένα κράτος και μια κοινωνία. Είναι ιστορικοί όροι που γεννήθηκαν μέσα από μια επανάσταση και τάχθηκαν να την υπηρετήσουν. Οι λέξεις αυτές είναι σημειωτικά ανάλογες με μια πληθώρα σημαινόντων, που ανακαλύφθηκαν ή κατασκευάστηκαν για να υπηρετήσουν ιδεολογίες, καθεστώτα και κάθε είδους κοινωνικές συσσωματώσεις.Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι ήδη από τις απαρχές του "υπαρκτού σοσιαλισμού", ενώ οι εμπνευστές του πραγματοποιούσαν θεμελιακές τομές στην οικονομική, στην πολιτική και στην κοινωνική οργάνωση, συγχρόνως μετέρχονταν των κατάλληλων μεθοδεύσεων ώστε να σχηματοποιήσουν, να παράγουν και να αναπαράγουν το ιδεολογικό υπόβαθρο πάνω στο οποίο θα χτιζόταν το νεοσύστατο οικοδόμημά τους. Αυτή η προσπάθεια για ιδεολογική θεμελίωση και συστράτευση ξεκίνησε από τον ισχυρότερο ιδεολογικό μηχανισμό του κράτους και της κοινωνίας, το σχολείο.Το σχολείο διαθέτει μια πληθώρα μηχανισμών, φανερών και λανθανόντων, ώστε να αναλαμβάνει και να φέρνει σε πέρας αποστολές ιδεολογικής διάχυσης και χειραγώγησης. Επομένως είναι φυσική και αναμενόμενη η προσπάθεια που κατέβαλε το σοβιετικό καθεστώς να διαχύσει την ιδεολογία του στους σχολικούς μηχανισμούς ώστε να εξασφαλίσει την εμπέδωση και την αναπαραγωγή της.