close
loading...
close
loading...
close
loading...
Εκδόσεις Μαλλιάρης-Παιδεία
Βιβλιοπροτάσεις
Bazaar Βιβλίου
Νέες Κυκλοφορίες
Best Sellers
Top 100

Η ΕΝΤΡΟΠΙΑ ΤΟΥ ΔΥΝΑΣΘΑΙ ΚΑΙ Η ΣΥΝΘΗΚΗ ΣΚΕΠΤΕΣΘΑΙ, ΒΟΥΛΕΣΘΑΙ




24,99 € 22,49 €
κερδίστε 2,50 €
Συνήθως αποστέλλεται εντός 10 εργάσιμων ημερών (προϋπόθεση στοκ προμηθευτή)





Κωδικός είδους :
005.5277
Βάρος :
0.92 kg
Συγγραφέας :
Εκδότης :
Διαστάσεις :
14χ21
Εξώφυλλο :
Μαλακό
Σελίδες :
710
Barcode :
9789606152436
ISBN :
978-960-615-243-6
Ετος κυκλοφορίας :
2019

Περιγραφή

Στον μύθο των Λαβδακιδών, ο Οιδίπους σκέπτεται, βούλεται και δύναται κατά τον κατ' αρχήν αυθόρμητο και συνεπακόλουθα ανεξέταστο τρόπο ,που εν γένει διακρίνει την πολλότητα των ανθρώπων. Ακριβώς όπως στις μέρες του η Αθηναίων Πολιτεία συσκέπτεται, επιβουλεύεται και διενεργεί ανεξέταστα και άρα ανεύθυνα. Σε τι οδηγεί αυτό μας είναι πλέον "γνωστό", κατά τον επιπόλαιο τρόπο που μας είναι ήδη "γνωστά" πολλά άλλα πράγματα μάλλον εντελώς ανεπίγνωστα κατά το τι και πως της πραγματικής σημασίας τους. Είναι ακριβώς αυτή η ανεπίγνωστη "γνώση" του νεώτερου ένοικου της ιστορίας που παρενδημεί στην μοντέρνα περί επιστήμης αντίληψη του cogito ergo sum, υπό το κράτος των βεβαιοτήτων της οποίας περιαγόμαστε από την κατισχύουσα τεχνικά δύναμη στην επιτραγικά ουσιώδη αδυναμία, για την οποία μας μιλά ο Nietzsche "της θέλησης για δύναμη και της αιώνιας επιστροφής", στο κατόπιν της σοφίας του αθηναίου τραγωδού. Σύμφωνα με το δικό του επιγνωστικό ήθος, είναι ότι το "δύνασθαι" διακατέχεται από την ιδιότητα της "εντροπίας"· δηλαδή, με άλλα λόγια, ότι η δύναμη περιέρχεται σε αδυναμία σύμφωνα με μια ταγή παντελώς ανεπίγνωστη και ανεξέλεγκτη από τον φορέα και νομέα της άνθρωπο. Όπως ακριβώς η "νόσος" και η "υγεία" συμβαίνει να περιπίπτουν διαρκώς η μία στην άλλη στα όρια ενός και του αυτού οργανισμού, η ίδια παλίνδρομη μεταλλαγή χαρακτηρίζει και ό, τι κατανοείται ως "δύναμις" και "αδυναμία" στα κατά πολύ ευρύτερα κοσμοχρονικά μεγέθη των πολιτισμών. Η περιαγωγή από την μια κατάσταση στην αντίθετή της όχι μόνο δεν αποτελεί, σύμφωνα με τον Nietzsche, κάτι εξαιρετέο, αλλά τουναντίον συνθέτει τον κανόνα της συμπεριφοράς των όντων όλων.